ادغام گروه های تروریستی در سوریه

 روزنامه فرامنطقه‌ای شرق الاوسط به نقل از معارضان مسلح سوری نوشت پس از آزادی حلب به دست ارتش سوریه و برگزاری سسله نشست های متعدد، معارضان مسلح به این نتیجه رسیده اند که از طریق ادغام 14 گروه، یک نیروی واحد تشکیل دهند. 

 

در ادامه این مطلب آمده است معارضان، این گروه را "هیئت اسلامی سوریه" یا " حکومت در حال ظهور" نامیده‌اند که سرکردگی اصلی آن ابو عمار تفتاز، سرکرده احرار الشام، مسئولیت نظامی آن، ابو محمد جولانی، سرکرده فتح شام (جبهه النصره) و ریاست مجلس آن را، توفیق شهاب الدین، سرکرده گروه نورالدین زنکی، بر عهده می‌گیرند.

 

به گزارش این روزنامه، این  به اصطلاح "کیان" واحد تروریست ها، نتیجه نشست‌های سرکرده های گروه های جبهه النصره، احرار الشام، فیلق، جیش الاسلام، گردان 13 و 101 (وابسته به ارتش آزاد سوریه)، جند الاقصی، جبهه الشامیه، اجناد الشام، جیش المجاهدین و صوت الحق بوده است و بنابر گفته معارضان سوری، تعداد این گروه ها تا 14 عدد افزایش می یابد.

 

به گزارش معارضان سوری، این تصمیم قرار است در طی یک هفته اجرایی شود و همه  گروه های معارض تحت فرمان رئیس «مجلس» آن، از پست های قبلی خود خلع می‌شوند و بر اساس گروه جدید، پست جدید دریافت کنند.

 

این تصمیم تروریست‌ها نشان دهنده شدت ضعف آنها در مقابله با پیشروی نیروهای سوری و مقاومت در جبهه های مختلف درگیری در حلب، حمص و ... است. 

 

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به محاصره 4 ساله شهر حلب پایان داده و توانستند این شهر را آزاد کنند. شمار زیادی از تروریست های باقی مانده در حلب، پس از اعلام آتش بس از سوی ارتش سوریه و توافق بر سر خروج آنها، در مقابل خروج اهالی فوعه و کفریا، از این شهر خارج شده و سلاح های خود را تحویل دادند.

 

این درحالی است که تروریست‌های جبهه النصره برای کارشکنی در روند خروج مردم و حتی عناصر خود، بارها آتش‌بس را نقض کرده است.