لغو پرواز هواپیماها به دلیل آلودگی شدید هوا در چین

 یک هواپیما که حامل مدیر عامل شرکت "سعودی آرامکو" عربستان بود، بخاطر وجود دود سیاه رنگی در آسمان شمال چین، نتوانست در این کشور فرود بیاید.

 

"امین حسن الناصر"، مدیر عامل شرکت سعودی آرامکو قرار بود در یک رویداد فرهنگی در "موزه ملی پکن" شرکت کند؛ اما هواپیمای حامل وی بخاطر وجود آلودگی شدید از مسیر خود منحرف شد و نتوانست فرود بیاید. آلودگی هوای چین در 4 روز گذشته منجر به لغو 181 پرواز شده است.

 

با وجود تلاش چند ماهه مقامات این کشور برای بهبود وضع آلودگی، کیفیت هوا روز سه شنبه (امروز) در بخشهایی از چین رو به وخامت گذاشته است. همچنین وزارت محیط زیست چین هشدار داد برخی شرکت ها محدودیت های مربوط به شرایط اضطراری را نقض کرده اند. 

 

بر اساس گزارش رسمی "اخبار زیست محیطی چین" وابسته به "وزارت حفاظت از محیط زیست"، برخی از تولیدکنندگان مواد شیمیایی و نیروگاه ها طبق مقررات، فعالیت های خود را محدود نکرده اند. حتی تعدادی از رانندگان در پکن محدودیت های ترافیکی را هم رعایت نمی کنند.

 

بر اساس این گزارش، امروز بیش از 24 شهر، وضع آلودگی هوا را "قرمز" اعلام کرده اند؛ اما با وجود انجام اقدامات لازم، سطح این آلودگی حتی در برخی شهرها بیشتر هم شده است.

 

فرودگاه بین المللی پکن اعلام کرد تا ساعت 8 صبح به وقت محلی حدود 181 پرواز لغو شد؛ اما 50 پرواز توانست به سفر خود ادامه دهد. گزارشها حاکی از آن است که پرواز فرودگاه های دیگر هم تحت تأثیر این آلودگی قرار گرفته است.