حمایت سفیر اسرائیل از انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وعده داده است تا سفارت این کشور در اسرائیل را به شهر بیت المقدس منتقل کند، ران درمر سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از این اقدام حمایت و استقبال کرد. حمایت درمر از تصمیم ترامپ کمتر از یک هفته پس از آن اعلام شده است که رئیس جمهور منتخب آمریکا دیوید فریدمن یک حامی تندروی اسرائیل را به عنوان سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی معرفی کرده است.

فریدمن که مشاور ترامپ در رقابت های انتخاباتی آمریکا در امور اسرائیل بوده، بارها از شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری حمایت کرده و این اقدام را قانونی دانسته است. این در حالی است که دولت اوباما ساخت و ساز شهرک های صهیونیستی در اراضی اشغالی 1967 را غیر قانونی اعلام کرده است.

فریدمن تابستان گذشته در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی هاآرتص تاکید کرد که ترامپ از الحاق بخش غربی کرانه باختری به سرزمین های اسرائیل، حمایت خواهد کرد.

درمر در سخنانی در سفارت اسرائیل تاکید کرد: اقدام آمریکا در انتقال سفارت یک گام مهم به سوی صلح خواهد بود.

دولتهای قبلی آمریکا اعلام کرده اند که باید درباره وضعیت و موقعیت شهر بیت المقدس مذاکره شود. اگر ترامپ بتواند این وعده خود را عملی کند، سیاست چند دهه اخیر ایالات متحده را بر هم خواهد زد و این اقدام با محکومیت بین المللی روبرو خواهد شد.

صائب عریقات از مقام‌های ارشد فلسطینی نیز روز جمعه هشدار داد که انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس به معنای نابودی کل روند سازش خواهد بود.

درمر نیز گفت: انتقال سفارت باید خیلی وقت پیش انجام می شد.