رولزرویس اتهام دور زدن تحریم ها در معامله با ایران را رد کرد

خبرگزاری رویترز در گزارشی گفت شرکت انگلیسی رولزرویس عصر چهارشنبه ادعاهای مطرح شده در گزارش روزنامه گاردین در خصوص فروش تجهیزات به ایران در گذشته و دور زدن تحریم های آمریکا را تکذیب کرد. 
این خبرگزاری اضافه کرد: در ایمیلی که از این شرکت دریافت کرده، آمده است: رولز رویس هر گونه اتهامی را در ارتباط معامله سری با ایران و اتهام دور زدن تحریمهای آمریکا، رد می کند. 
رویترز افزود: رولزرویس در این ایمیل بیان داشت: 'ما در تمام کشورها از جمله با ایران، در چارچوب قوانین انگلیس، اتحادیه اروپا، سایر تحریم های ملی و محدودیت های صادراتی تجارت می کنیم. این همکاری عملیاتی نظیر تقاضا برای مجوز صادرات و پایبندی به محدودیت ها را شامل می شود.'
رویترز نوشت: روزنامه گاردین روز چهارشنبه مدعی شد که به مدارکی مربوط به سال 2009 دست یافته که نشان می‌دهد این شرکت انگلیسی برای چندین دهه تجهیزاتی را به ایران می‌فروخته است.
روزنامه گاردین نیز در گزارش خود عنوان کرده بود: یک سخنگوی شرکت رولزرویس گفت: این شرکت هر گونه اتهامی را در ارتباط معامله سر‌ی با ایران و اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا، رد می کند. 
این روزنامه نوشت: این سخنگو افزود: 'این شرکت تمامی اقدامات لازم را برای حصول اطمینان از همراهی‌اش با تحریم‌های ضد ایرانی انجام داده است. ما با نهادهای ناظر در انگلیس و آمریکا و دیگر نقاط جهان با هدف شناخت و اجرای کامل رژیم های تحریم همکاری می کنیم.'
در همین حال تارنمای روزنامه دیلی تلگراف نیز در گزارشی عصر چهارشنبه نوشت: گاردین فاش کرد که شرکت رولزرویس توربین هایی را به ارزش میلیون ها پوند در طول چند دهه ی گذشته و در جریان تحریم های اقتصادی آمریکا به ایران فروخته، این در حالی است که رولزرویس تا پیش از لغو تحریم ها علیه ایران هیچ اشاره ای به همکاری های تجاری با ایران در تارنمایش نکرده است.
این روزنامه انگلیسی افزود: افشای این معامله برای رولزرویس خطر بزرگی محسوب می شود، چرا که یک چهارم در آمدش را از طریق فروش محصولاتش در آمریکا و از سوی وزارت دفاع این کشور بدست می آورد.