توهین مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ به خانواده اوباما

"کارل پالادینو"، سرمایه‌گذار نیویورکی و یکی از مدیران ارشد ستاد انتخاباتی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، به دلیل ادای جملاتی توهین‌آمیز علیه خانواده "باراک اوباما" مورد انتقاد قرار گرفته است. 

 

پالادینو، رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ در نیویورک، روز گذشته در اظهاراتی توهین‌آمیز ابراز امیدواری کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به جنون گاوی مبتلا شود تا آنها او را در یک مزرعه پرورش گاو در  کنار مشاورش "والری جارت" به خاک بسپارند.

 

پالادینو همچنین در ادامه به "میشل اوباما" بانوی اول آمریکا توصیه کرد پس از فوت همسرش به تانزانیا برود و در یک غار با گوریل‌‌های دیگر زندگی کند.

 

بیان این سخنان به قدری عجیب بود که با واکنش بسیاری از مقامات عالی‌رتبه شهری در نیویورک مواجه شد. "مارک پولانکارتز"، مدیر اجرایی منطقه "اری کانتی" نیویورک، در این باره گفت: سخنان پالادینو بسیار غیرمسئولانه و نژادپرستانه بود. کلمات رکیک و غیراخلاقی که وی در مورد رئیس جمهور و بانوی اول کاخ سفید بکار برد نشان می‌دهد پالادینو در نیویورک جایی ندارد.

 

این نخستین بار نیست که پالادینو به خانواده اوباما توهین می‌کند. ایمیلی از او فاش شده که متعلق به سال 2010 است و نشان می‌دهد او در جریان یک مبارزه انتخاباتی برای تصدی پست فرماندهی نیویورک (انتخاباتی که در آن شکست خورد) میشل اوباما را زنی بدکاره خطاب قرار داده بود.

 

پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات 8 نوامبر، پالادینو بارها به برج ترامپ در منتهن رفت و آمد کرده و به همین دلیل، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال اعطای یک پست دولتی به او از سوی رئیس جمهور منتخب آمریکا مطرح شده است.