اشک تمساح  ملک سلمان برای مردم سوریه

 ملک سلمان، پادشاه عربستان روز گذشته (دوشنبه) دستور تشکیل کمپینی مردمی و سراسری را به بهانه کمک‌رسانی به مردم سوریه و با هدف کمک‌رسانی به تروریست‌های این کشور صادر کرد.

 

این کمپین، که کار خود را از امروز (سه شنبه) آغاز می کند، بی سابقه نبوده است و پیش از این نیز یعنی از زمان ابتدای بحران سوریه، کمپین‌هایی از سوی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و قطر به نام کمک به مردم سوریه تشکیل شد که در نهایت به خرید سلاح و مهمات برای معارضان مسلح سوری و تروریست ها منجر شد.

 

ملک سلمان، پادشاه عربستان، قصد دارد 100 میلیون ریال سعودی  (معادل 26.7 میلیون دلار) به این کمپین اختصاص دهد که مرکز به اصطلاح امداد‌رسانی این کشور با همگاهنگی دستگاه‌های مربوط، به خرید و ارائه کمک های غذایی و دارویی، پذیرش افراد زخمی و درمان آنها و برپایی و مهجز کردن اردوگاه ‌ها متناسب با فصل زمستان در سوریه بپردازند. 

 

پادشاه عربستان خود با اعطای 20 میلیون ریال سعودی (معادل 5.3 میلیون دلار) این کمپین را آغاز کرد و محمد بن نایف، ولیعهد عربستان 8 میلیون ریال سعودی (معادل 2.1 میلیون دلار) به این کمپین اعطا کرد. محمد بن سلمان، معاون ولیعهد عربستان نیز 10 میلیون ریال سعودی (معادل 2.6 میلیون دلار) به این کمپین پرداخت. 

 

گفته می‌شود عربستان سعودی که خود از حامیان اصلی تروریست‌هایی است که مردم سوریه را به خاک و خون کشیده‌اند، از ابتدای بحران این کشور به نام کمک‌رسانی و ارسال کمک‌های انسان دوستانه، جدیدترین و پیشرفته ترین سلاح ها و تسلیحات نظامی را به دست گروه‌های تروریستی رساند؛ مسئله‌ای که با کشف مخازن تسلیحاتی تروریست ها در مناطق مختلف سوریه به ویژه شهر حلب به دست ارتش و نیروهای مسلح این کشور بیش از پیش نمایان شد.

 

رژیم وهابی سعودی از مدتها پیش تلاش می کند موافقت آمریکا را برای ارسال موشک های گراد و ضدهوایی پیشرفته برای گروه های تروریستی در سوریه کسب کند. مسئله ای که عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان، هنگام تسلط کامل ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بر شهر حلب، آن را آشکارا مطرح کرد و کشورهای غربی مدعی حقوق بشر هیچ واکنشی در مقابل آن نشان ندادند.