تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه روسیه

مقامات آمریکایی اعلام کردند که دولت «باراک اوباما» در نظر دارد یک سری تحریم‌ و اقدامات مخفیانه علیه روسیه به واسطه آنچه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خوانده‌اند، وضع کند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در این خصوص گزارش کرد، این مقامات آمریکایی گزارش کردند که دولت آمریکا در حال نهایی کردن جزئیات طرح وضع تحریم علیه روسیه است و احتمالاً این طرح شامل اقدامات مخفیانه‌ای می‌شودکه احتمالاً دربرگیرنده یکسری اقدامات و عملیات سایبری علیه روسیه می‌باشد.

در حالیکه دولت اوباما روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا روسیه را تنبیه کند.

«باراک اوباما» در ماه جاری میلادی متعهد شد که به مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، واکنش نشان خواهند داد.

علیرغم آنکه واشنگتن معتقد است که روسیه با حملات سایبری، در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مداخله کرده است و به نفع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا عمل کرده است، مسکو هرگونه مداخله در هک سامانه‌های انتخاباتی آمریکا را رد کرده است.

طبق این گزارش، مقامات دولت اوباما در صدد هستند اقداماتی را علیه روسیه اتخاذ کنند که دولت ترامپ نتواند بعد از آنکه قدرت را به دست گرفت، آن را لغو کند.

اوباما در آوریل 2015، با صدور یک حکم اجرایی، ابزار تحریمی را بعنوان روشی برای تنبیه افرادی ایجاد کرد که به سامانه‌های رایانه‌ای که عملکرد حساس همچون تولید برق یا حمل و نقل دارند آسیب وارد کنند یا اینکه از طریق سرقت سایبری اسرار تجاری، سود کسب کنند.

این حکم به دولت آمریکا اجازه می‌دهد، دارایی‌های این افراد در آمریکا را مسدود کند و هرگونه معاملات تجاری با این افراد را مسدود می‌کند و مانع از ورود آنها به خاک آمریکا می‌شود.

مقامات دولت آمریکا تمایل دارند که اوباما قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش، از قدرت خود برای تنبیه روسیه استفاده کند.