سرویس‌های بهداشتی برای توسعه صنعت گردشگری چین!

 مقامات چین در راستای توسعه و تقویت صنعت گردشگری این کشور، ارتقاء سطح بهداشت و کیفیت سرویس‌های عمومی را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.

 

چین طرح جدیدی برای بهبود صنعت گردشگری این کشور در نظر گرفته است که به موجب آن، از سال 2016 تا 2020 بودجه‌ای 290 میلیارد دلاری برای این امر صرف می‌شود. مقامات چین امیدوارند سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، سالانه‌ 14 درصد رشد اقتصادی برای این کشور به همراه داشته باشد.

 

برخی شهرهای چین که تاکنون به صنایع قدیمی و منابع معدنی وابسته بودند و بیشتر آن‌ها در شمال کشور متمرکز شده‌اند، برای میزبانی از گردشگران و بهره‌بردن از صنعت توریسم آماده می‌شوند. دولت چین با اختصاص بودجه کافی برای این شهرها، امکانات رفاهی بیشتری را بمنظور جذب گردشگران  برای آن‌ها فراهم می‌کند. در شهرهای دارای معادن زغال سنگ، آن دسته از معادنی که از بین رفته و دیگر بهره‌وری ندارد به پارک تبدیل خواهد شد.

 

در این طرح همچنین به وقوع "انقلاب سرویس‌های بهداشتی" وعده داده شده است. معمولا گردشگران خارجی از فقدان سرویس‌‌های بهداشتی تمیز در چین گله‌مند هستند و به همین دلیل قرار است بیش از 100 هزار سرویس بهداشتی عمومی در سراسر این کشور احداث شود.

 

انتظار می‌رود با اجرایی شدن کامل طرح توسعه گردشگری در چین، تا سال 2020 حدود 12 درصد از رشد اقتصادی چین از صنایع گردشگری تامین شود. این شاخص در سال گذشته میلادی 10.8 درصد بود.
 
پیش‌بینی می‌شود سفرهای داخلی در چین تا سال 2020 به 6.4 میلیون سفر برسد، آماری که در سال 2015 ، 4 میلیارد گزارش شده بود. تعداد بازدیدکنندگان از این کشور نیز به 150 میلیون نفر خواهد رسید. این درحالیست که در سال 2015، 134 میلیون نفر از چین بازدید کردند.