واکنش پوتین به تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز در واکنش به تحریم  های جدید  آمریکا علیه این کشور، بازگشت روابط میان مسکو و واشنگتن را به سیاست های اتخاذی دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا منوط دانست.

رئیس جمهوری روسیه در این خصوص اعلام کرد: مسکو گام های بیشتری را برای بازگرداندن روابط با آمریکا مشخص خواهد کرد که به سیاست های اتخاذ شده دونالد ترامپ بستگی خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین ادامه داد: ما قصد نداریم کسی را به تلافی اقدامات آمریکا (در اخراج ۳۵ دیپلمات روسیه) از کشورمان اخراج کنیم اما حق پاسخگویی به تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو را برای خود محفوظ می دانیم. ما خانواده های دیپلمات های آمریکایی را از حضور در اماکن مورد علاقه شان برای گذراندن جشن های سال نو میلادی منع نخواهیم کرد بلکه دیپلمات ها و خانواده هایشان را برای جشن های کریسمس و سال نو به کاخ کرملین دعوت می کنم.

وی در ادامه اعلام کرد: مسکو اینگونه رفتارهای دولت باراک اوباما را به عنوان اقدامات تحریک آمیزی می داند که با هدف تضعیف بیشتر روابط با روسیه به انجام رسیده است.

پوتین تأکید کرد: اقدامات اخیر آمریکا آشکارا با منافع دو کشور روسیه و آمریکا در تضاد است. با نظر به مسئولیت های ویژه مسکو و واشنگتن برای حفظ امنیت جهانی، رفتارهای کنونی آمریکا می تواند به نظام جامع روابط بین المللی نیز آسیب برساند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: باعث تأسف است که دولت اوباما اینگونه دوران ریاست جمهوری خود را پایان می دهد؛ لیکن من به وی و اعضای خانواده اش سال نو میلادی را تبریک می گویم.