غیبت ملکه انگلیس در مراسم روز اول سال نو

شدت بیماری ملکه بریتانیا طی روزهای اخیر آنقدر زیاد بوده که وی نه تنها مراسم کریسمس را از دست داد بلکه به گفته سخنگوی کاخ باکینگهام مراسم روز اول سال نوی میلادی را هم از دست می‌دهد.

به نوشته روزنامه گاردین، ملکه الیزابت دوم که چند ماه پیش نودسالگی خود را جشن گرفته بود، به دلیل شدت بیماری احتمالا نمی‌تواند امروز به کلیسا برود.

سخنگوی کاخ باکینگهام گفت ملکه همچنان دوره بهبودی از بیماری خود را می‌گذارند و در محل اقامت خانواده سلطنتی در ساندرینگهام به سر می‌برد و احتمالا در مراسم صبح روز سال نوی میلادی د ر کلیسا حضور نخواهد داشت.

اکنون مدت یازده روز است که ملکه انگلیس در انظار عمومی ظاهر نشده و کاخ باکینگهام علت این مساله را سرماخوردگی شدید ملکه عنوان کرده است.

دو هفته پیش، زمانی که خانواده سلطنتی طبق عادت سی سال گذشته به ساندرینگهام می‌رفتند تا مراسم کریسمس را در آنجا برگزار کنند، ناگهان سفر ملکه الیزابت 90 ساله و پرنس فیلیپ 95 ساله به دلیل شدت بیماری لغو شد.

البته بعد از آن، این دو نفر با بالگرد به ساندرینگهام منتقل شدند ولی شدت بیماری ملکه باعث شد وی تنها غایب خاندان سلطنتی در مراسم روز کریسمس در کلیسا باشد.

دو هفته پیش از این هم کاخ باکینگهام خبر داد، به دلیل کهولت سن، ملکه برخی وظایف سلطنتی خود را به دیگر اعضای جوان خانواده واگذار می‌کند.

ملکه الیزابت طولانی‌ترین دوره سلطنت را در میان همه پادشاهان و ملکه‌های بریتانیا تجربه کرده که این مدت تاکنون 64 سال بوده است.