بازجویی از نتانیاهو به دلیل دریافت رشوه

به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع  صهیونیستی اعلام کردند پلیس از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به دلیل دریافت مشکوک هدایا از تجار و نقض تعهدات سیاسی، در محل سکونتش در بیت المقدس بازجویی می‌کند. 

 
پس از وجود شواهد کافی در تحقیقات ابتدایی، اویچای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی تصمیم به آغاز تحقیقات جنایی در این رابطه گرفت. براساس اعلام رادیو اسراییل، این بازجویی امشب در محل اقامت نتانیاهو در بیت المقدس انجام خواهد گرفت. با این حال، پلیس و وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی زمان و مکان این بازجویی را تایید نکرده‌اند. با این وجود، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتهامات وارد شده را رد کرده‌ است. 
 
عکاسان و خبرنگاران بیرون از محل اقامت نتانیاهو تجمع کرده‌اند و منتظر مخابره اخبار بازجویی احتمالی هستند. روزنامه هاآرتص و دیگر روزنامه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند این تحقیقات درباره هدایایی به مبلغ صدها هزار شکل (واحد پول اسراییل/ یک دلار معادل 3.85 شکل) است که از سوی تجار اسراییلی و خارجی به او پرداخت شده است. 
 
کانال دو تلویزیون اسراییل نیز اعلام کرد این تحقیقات درباره یکی از دو پرونده‌ای است که علیه بنیامین نتانیاهو در جریان است. این شبکه جزئیات اتهام پرونده دیگر نخست وزیر اسراییل را فاش نکرد. 
 
نتانیاهوی 67 ساله، از سال 1996 قدرت در سرزمین‌های اشغالی را بارها به دست گرفته است و دوره جاری، چهارمین دوره نخست وزیری او محسوب می‌شود. وی در صورتی که تا پایان این دوره، سکان نخست وزیر را برعهده داشته باشد، به طولانی‌ترین سرکرده رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد. 
 
او و همسرش سارا، در سال‌های اخیر رسوایی‌های متعددی مانند سوء استفاده از بودجه دولتی داشته‌اند. با این وجود، نتانیاهو تنها نخست وزیری نیست که مورد بازجویی پلیس قرار می‌گیرد. ایهود باراک که از سال 2006 تا 2009 نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود به دلیل دریافت رشوه و فساد 18 ماه زندانی شد.