حمایت آمریکا از عملیات ترکیه علیه داعش در خاک سوریه

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد از عملیات های ترکیه علیه «داعش» در سوریه کاملا حمایت می کند.

 

وی گفت: نیروهای معارض سوری با حمایت ترکیه، عملیات های قابل توجهی را علیه داعش انجام می دهند که به نظر ما اقدامات خوبی هستند. هدف، شکست داعش است و این هدف مشترک ما و ترکیه است.

کوک در این باره افزود: ما همچنان به گفت و گو با دولت ترکیه درباره حمایت از عملیات هایی که در منطقه «الباب» انجام می شود، ادامه می دهیم و با دقت اقدامات خود را علیه داعش هماهنگ می کنیم ما می خواهیم هر کاری که می توانیم برای حمایت از ترکیه در این خصوص انجام دهیم.

کوک همچنین خاطرنشان کرد که ترکیه یکی از اعضای حیاتی «ائتلاف ضد داعش» است و نیروهای آن اقدامات بسیار قابل ملاحظه ای علیه ترویست ها در سوریه انجام داده اند.

ارتش ترکیه دیروز دوشنبه رسما اعلام کرد که جنگنده های نیروی هوایی این کشور و روسیه، مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش را در شمال سوریه هدف قرار داده و بمباران کردند. این دومین عملیات هوایی روسیه در حمایت از عملیات ارتش ترکیه در منطقه «الباب» است. روز پنجشنبه گذشته نیز به خواست ترکیه، جنگنده های روسی مواضع داعش در الباب را بمباران کرده بودند.

عملیات هوایی روسیه در منطقه الباب در حالی انجام می شود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، به شدت از حمایت نکردن ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از عملیات الباب از نیروهای مسلح این کشور انتقاد کرده و غرب را به جدی نبودن در مبارزه با داعش متهم کرده است.

عملیات آزادسازی الباب از عناصر داعشی چند هفته است ادامه دارد و نیروهای ترکیه در این عملیات متحمل تلفات سنگینی شده اند. ترکیه از 24 اوت سال گذشته عملیاتی را با عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع کرده که ادامه دارد.