تشکیک دوباره ترامپ درباره «حملات سایبری روسیه»

در حالی که اظهارنظرهای مقامات دولت و کنگره آمریکا درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ادامه دارد، رئیس جمهور منتخب آمریکا بار دیگر تردید و تشکیک خود در این ادعاها را تکرار کرد.

از زمان اعلام پیروزی دونالد ترامپ جدای از مواضع جنجالی داخلی و خارجی نامزد جمهوریخواه انتخابات در کارزار انتخاباتی، یک موضوع دیگر فضای سیاسی و رسانه ای آمریکا را درنوردیده است؛ آن، طرح ادعای «دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا» است.

دولت باراک اوباما و شخص رئیس جمهور آمریکا که تمام قد در انتخابات از هیلاری کلینتون حمایت کرد، بارها پس از انتخابات ریاست جمهوری، روسیه را به حملات سایبری و دخالت در انتخابات 2016 متهم کرده و در بر اساس همین ادعا، اقداماتی از قبیل اخراج 35 دیپلمات روسی از آمریکا را انجام داده است.

مقامات روسیه بارها ادعای مقامات آمریکایی را بی اساس خوانده و شخص ولادیمیر پوتین از دموکراتها خواسته «شکست در انتخابات را با شرافت و شان بپذیرند».

رئیس جمهور منتخب آمریکا هم از ابتدای طرح این موضوع، ضمن ابراز تردید درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات، یک سوال را مطرح کرده و آن اینکه «چرا دولت باراک اوباما تا پس از اعلام نتیجه انتخابات (شکست هیلاری کلینتون) این موضوع را مطرح نکرد؟».

دونالد ترامپ که پیشتر گفته بود برای اطلاع دقیق از موضوع «حملات سایبری روسیه» روز چهارشنبه (امروز) نشستی با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ترتیب خواهد داد، از به تعویق افتادن این نشست خبر داده است.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «نشست "اطلاعاتی" درباره به اصطلاح "حملات سایبری روسیه" تا روز جمعه به تعویق افتاد. شاید زمان بیشتری برای ساختن این پرونده نیاز است. خیلی عجیب است!».

تشکیک تازه جانشین باراک اوباما درباره حملات سایبری روسیه، در حالی انجام شده که او قرار است اول بهمن با برگزاری مراسم تحلیف کار خود را به عنوان رئیس جمهور به طور رسمی آغاز کند.