قطعی آب ساکنان دمشق به روز سیزدهم رسید

 گروه‌های تروریستی برای سیزدهمین روز متوالی آب را به روی ساکنان «دمشق»، پایتخت سوریه، بسته نگه داشتند. گروه تروریستی جبهه النصره مسئولیت خود را در قطع آب از دمشق اعلام کرده است.

 

به گزارش المیادین، اهالی دمشق به دنبال یافتن آبی هستند که قابلیت آشامیدن داشته باشد. آب‌هایی که در خیابان‌های دمشق جاری شده است، از طرف گروه‌های تروریستی به دیزل آغشته شد. ضمن اینکه این گروه‌ها، آب‌هایی را که به منازل شهروندان می رسد، قطع کرده‌اند. گروه‌های مسلح آب را از سرچشمه اش یعنی از چشمه «فیجه»، به دیزل آغشته کرده‌اند.

 

تروریست‌‌ها همچنین، مجرای آب را به کلی به سمت رود «بردا» تغییر دادند تا اهالی دمشق به طور کلی از آب محروم شوند. اهالی دمشق نیز از ارتش خواسته‌اند به این موضوع پایان دهد و به شهروندان آب برساند.

 

در واکنش به این اتفاقات، جبهه النصره بیانیه ای صادر کرده است که با صدور آن بطلان ادعاهای گروههای مسلح و حامیانشان مبنی بر عدم وجود عناصر جبهه النصره در وادی بردا آشکار شده است. جبهه النصره به طور رسمی از در یک پیام توئیتری از طرف «ابوهاشم التلی»، موسوم به امیر جبهه النصره در وادی «بردا»، وجود عناصر جبهه النصره در وادی بردا را تایید و بر استمرار قطع آب از دمشق تاکید کرد تا اتهامات علیه نظام سوریه و هم پیمانانش مبنی بر نقض توافق امضاء شده میان روسیه و ترکیه که به تصویب شورای امنیت نیز رسیده است به کلی بی‌اساس شود.

 

«دفتر هماهنگی امور بشردوستانه» سازمان ملل متحد در بیانیه‌ خود، تنها به این حد اکتفا کرد که چهار میلیون نفر در دمشق از آب آشامیدنی محروم شده اند. در این بیانیه آمده است زیرساخت‌های مورد نیاز برای انتقال آب، به طورعمد مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده‌اند. سازمان ملل متحد در این بیانیه ابراز نگرانی کرد که ممکن است فقدان آب آشامیدنی سبب بروز بیماری‌هایی در دمشق شود.