استعفای وولسی به عنوان یکی از مشاوران ارشد ترامپ

 جیمز وولسی مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" و یکی از برجسته‌ترین کارشناسان اطلاعاتی آمریکا از تیم انتقالی رئیس جمهور منتخب این کشور استعفا کرده است.

استعفای وولسی به عنوان یکی از مشاوران ارشد ترامپ، در شرایطی است که یاس و ناامیدی های زیادی نسبت به طرح های امنیت ملی ترامپ مطرح شده و رئیس جمهور منتخب آمریکا طی روزهای اخیر اظهارات علنی با هدف تضعیف جامعه اطلاعاتی آمریکا بر زبان رانده است.

جاناتان فرانکس سخنگوی جیمز وولسی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: وولسی دیگر مشاور ارشد ترامپ یا تیم انتقالی وی نیست. وی برای رئیس جمهور منتخب آرزوی بیشترین موفقیت ها را در دوره ای که قدرت را در دست دارد، کرده است.

وولسی در مصاحبه با سی ان ان گفت: من یک مشاور بودم و احساس کردم که در اقدامات شریک هستم. ولی واقعا به عنوان یک مشاور هم فعالیت نمی کردم. وقتی در صفحه تلویزیون ظاهر می شوم، همه می گویند که من مدیر سابق سیا هستم و من مشاور ترامپ هستم، ولی واقعا این طور نبوده است.

افراد نزدیک به وولسی می گویند که وی طی هفته های اخیر از مذاکرات مربوط به مسائل اطلاعاتی با ترامپ، حذف شده بود. وولسی از این مساله ناراحت بوده است که تیم ترامپ از نام و اعتبارش سوء استفاده کرده و به هیچ وجه با او مشورت نمی کرده اند.