واکنش محمود عباس به انتقال سفارت آمریکا به قدس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که اگر انتقال سفارت آمریکا به قدس عملی شود، روند صلح در خاورمیانه و حتی در جهان در تنگنایی گرفتار خواهد شد که هرگز نمی‌تواند از آن خارج شود. وی طی سخنانی در مراسم جشن سال نوی میلادی گفت: ما اظهارات زیادی درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس شنیده‌ایم که امیدواریم صحت نداشته باشد و چنین چیزی عملی نشود.

محمود عباس افزود: اگر انتقال سفارت آمریکا به قدس عملی شود، روند صلح در خاورمیانه و حتی صلح در جهان در تنگنایی گرفتار خواهد شد که هرگز نمی‌تواند از آن خارج شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: به دونالد ترامپ می‌گوییم که "تو را به سفر به فلسطین به‌ویژه بیت‌لحم دعوت می‌کنیم و از تو می‌خواهیم که انتقال سفارت به قدس در برنامه شما نباشد".

وی تأکید کرد: هرگونه اظهارات یا موضع‌گیری که وضع شهر قدس را تغییر دهد، هرگز عبور از خط قرمزی را نخواهیم پذیرفت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه افزود: هرگونه اظهارات در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس را اظهاراتی خصمانه می‌دانیم که روند سیاسی در خصوص فلسطین را که قدس شرقی را پایتخت دولت مستقل فلسطین می‌داند، مختل می‌کند.

عباس گفت: برخی قبلاً این‌گونه اظهارات را مطرح کرده‌اند، اما عملی نشده است، بنابراین امیدواریم که دولت آمریکا به‌فکر انتقال سفارت آمریکا نباشد.

وی همچنین از دولت آمریکا خواست که از سیاست‌های دوگانه در تعامل با روند سیاسی دست بردارد.

دونالد ترامپ در تبیلغات انتخاباتی خود بر عزمش برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی تأکید کرده بود.