جنایاتی که صهیونیست‌ها به خاطر آن محاکمه نشدند

 فلسطین الیوم در گزارشی به بررسی جنایت نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن جوانان فلسطینی و عدم محاکمه آنها توسط دادگاه‌های اسرائیل پرداخته است.

 

فلسطین الیوم در این باره می نویسد: علیرغم اینکه از ابتدای اکتبر (مهر) سال 2015 میلادی، مقامات اسرائیلی در 20 پرونده از تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی تحقیق کرده‌اند اما هیچ کدام از آنها توسط دادگاه‌های اسرائیل محکوم نشده‌اند و محکومیت «الور آزاریا» نظامی صهیونیست نیز که یک جوان فلسطینی به نام «عبدالفتاح الشریف»‌ را در الخلیل به شهادت رساند، استثنا بود.

 

صهیونیست‌ها پس از استماع شهادت نظامیان این رژیم و ثبت و ضبط این اظهارات، هیچ اقدامی از جمله بازداشت و محکوم کردن آن ها را انجام نداده‌اند و فقط «الور آزاریا» را از این امر مستثنی کردند. علت اهمیت جنایت این نظامی صهیونیست این است که یک جوان فلسطینی به نام «عماد ابوشمسیه» به وسیله دوربین خود از جنایت «الور آزاریا» در به شهادت رساندن عبدالفتاح الشریف فیلمبرداری کرده و این سند بهترین مدرک صوتی و تصویری برای اثبات جنایت این نظامی صهیونیست است. این در حالی است که صهیونیست‌ها در اقدامی برای فریب افکار عمومی مدعی شده‌اند روند محاکمه این نظامی اسرائیلی را پیش از انتشار فیلم ضبط شده از سوی عماد ابوشمسیه آغاز کرده بودند.

 

«اودی بن الیعازر» یکی از افسران نظامی صهیونیست‌ها در همین رابطه عنوان کرده است‌: دادگاه اسرائیل تاکید کرده که الور آزاریا جوان فلسطینی را با انگیزه انتقام جویانه هدف تیراندازی قرار داده است. به اعتقاد بسیاری فیلم ضبط شده نیز نشان می‌دهد که این اقدام در حقیقت یک عملیات اعدام بوده است.

 

افسران صهیونیست که مسئول بررسی و پیگیری این پرونده قتل بودند، مدعی هستند پیش از دریافت فیلم ضبط شده از جنایت این نظامی صهیونیست، در ساعت 13:30 دقیقه گزارشی از این اقدام ارائه داده‌اند و رسانه‌ها این فیلم را در ساعت 13:50 دقیقه منتشر کرده‌اند.

 

در شرایطی که زمان تحقیق به طول می‌انجامد،‌ شماری از عناصر دخیل در این جنایات از اداره قضائی مرخص می‌شوند؛ درست همانگونه که در داستان شهادت «سمیر عوض»‌ در روستای بدرس در ژانویه 2013 میلادی رخ داد و به دلیل طولانی شدن زمان تحقیقات، 2 نظامی اسرائیلی متهم به ارتکاب این جنایت آزاد شدند و دادگاه اسرائیل پس از 3 سال این دو نظامی را به «اهمال و سستی» در انجام وظایف متهم کرد!

 

این دو نظامی صهیونیست «سمیر عوض» را تعقیب کرده و پس از تیراندازی هوایی، به این جوان فلسطینی شلیک کرده و وی را زخمی کردند. پس از انتقال این جوان فلسطینی به بیمارستانی در رام الله، وی به شهادت رسید. این در حالی است که مقامات اسرائیلی بعدها مدعی شدند که در طول تحقیقات نظامی از این دو نظامی صهیونیست مشخص نشده است که کدام یک از آنها به این جوان فلسطینی تیراندازی کرده است!

 

یک جیپ متعلق به نظامی صهیونیست‌ها نیز در سال 2011 میلادی در روستای «النبی صالح» به سوی دو فلسطینی شلیک کردند که منجر به شهادت یک جوان فلسطینی به نام «مصطفی التمیمی» شد. این در حالی است که طبق آموزش نظامی صهیونیست‌ها،‌ شلیک به صورت مستقیم ممنوع است. این نظامی صهیونیست در ادامه فرافکنی‌های خود مدعی شد که این جوانان فلسطینی به سوی آنها سنگ پرتاب کرده اما پس از این که اسناد این جنایت صهیونیست‌ها منتشر شد، این نظامی اسرائیلی ادعای خود را تغییر داد و این بار مدعی شد که من کسی را در این مکان مشاهده نکردم و به همین دلیل شلیک کردم! با این حال دادگاه اسرائیل علیرغم اعتراف این نظامی صهیونیست با این بهانه که دادگاه به این موضوع مشکوک است، پرونده شهادت مصطفی التمیمی را مختومه اعلام کرد.

 

این سناریو از سوی نظامیان صهیونیست در قبال «اشرف ابو رحمه» یکی از فعالان فلسطینی در روستای «نعلین» نیز تکرار شد؛ وی که علاوه بر بسته بودن دستانش، چشمانش نیز توسط نظامیان اسرائیل بسته شده بود، از سوی «لیوناردو کوریا» نظامی صهیونیست به شهادت رسید. این در حالی است که این نظامی اسرائیل بعدها اعلام کرد که این اقدام را به درخواست افسر مافوقش انجام داده است ولی افسر مافوق وی این موضوع را تکذیب کرد و مدعی شد که از لیوناردو خواسته این جوان فلسطینی را فقط بترساند.

 

با این حال دادگاه اسرائیل باز هم این نظامی اسرائیل را به «رفتار ناشایست» محکوم کرد و بعدها به دلیل فشارها مجبور شد که حکم وی را تغییر دهد و لیوناردو کوریا را به اقدام غیرقانونی به وسیله سلاح و رفتار ناشایست متهم کرد.

 

گفتنی است، دادگاه نظامی اسرائیل در شهر اشغالی یافا چهارشنبه «الور آزاریا» نظامی اسرائیلی را در ارتباط با شلیک به یک جوان فلسطینی و قتل وی محاکمه کرد. دادگاه در ادامه آزاریا را گناهکار شناخته و وی را به قتل نفس محکوم کرد.

 

آزاریا در حالی که «عبد الفتاح الشریف» جوان فلسطینی بعد از مجروح شدن بر روی زمین افتاده بود، از فاصله نزدیک به سمت این جوان فلسطینی شلیک کرد و وی را به شهادت رساند.

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدا به همراه گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم و موشه یعالون وزیر جنگ سابق اسرائیل، اقدام نظامی صهیونیست در به شهادت رساندن جوان فلسطینی را محکوم کردند؛ اما نتانیاهو سریعا از محکومیت این نظامی صرف نظر کرد و به جمع حزب راست افراطی پیوست و از اقدام نظامی اسرائیلی حمایت کرد.