انتقاد تند «مریل استریپ» از «ترامپ»

 «استریپ» که برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد سینمایی «سسیل بی.دمیل» از جوایز گلدن گلوب به روی سن آمده بود از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا به سبب مسخره کردن خبرنگار معلول روزنامه نیویورک تایمز در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش به شدت انتقاد کرد.

«مریل استریپ» با اشاره به به تقلید «دونالد ترامپ» از خبرنگار معلول روزنامه نیویورک تایمز گفت: این نقش‌آفرینی امسال واقعا مرا حیرت زده کرد و چنگک‌های آن در قلبم فرو رفت. نه برای آن که خوب بود بلکه برای این که تاثیرگذار بود و کار خودش را کرد. این اتفاق زمانی روی داد که فردی که قصد دارد روی مهمترین صندلی این کشور بنشیند، ادای یک خبرنگار معلول را درمی‌آورد و او را مورد تمسخر قرار می‌دهد. زمانی که این صحنه را دیدم قلبم شکست و هنوز نمی‌توانم ان را از ذهنم بیرون کنم زیرا چیزی که می‌دیدم در فیلم نبود و در واقعیت اتفاق می‌افتاد.

این بازیگر برنده سه جایزه اسکار در جمع حاضران در مراسم اعطای جوایز گلدن گلوب گفت اقدام «ترامپ» به نوعی به قلدری وجهه قانونی بخشیده است و این رفتار می‌تواند به زندگی روزمره مردم نیز سرایت کند و در واقع به سایر مردم نیز اجازه می‌دهد چنین رفتاری داشته باشند.

«استریپ» همچنین گفت امروز بیش از هر زمان دیگری حفاظت از آزادی بیان در مطبوعات و رسانه‌ها احساس می‌شود.

«ویولا دیوس» برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز همچون «استریپ» در سخنرانی پس از کسب جایزه‌اش به ترامپ پرداخت و گفت: انتخاب او به عنوان رئیس جمهور بازتاب آمریکای امروز است.