تماس تلفنی مشاور ترامپ و سفیر روسیه

 برخی منابع آگاه می گویند که «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶، روزی که «باراک اوباما» رئیس جمهوری فعلی آمریکا دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس را صادر و دو نهاد اطلاعاتی روسیه را تحریم کرد، حدود ۵ تماس تلفنی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا داشته است.

 از قرار، این تماس ها در بازه زمانی که تصمیم آمریکا به سفارت روسیه ابلاغ شده تا هنگامی که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه از قصد خود به عدم اتخاذ رویکرد تلافی جویانه خبر داد، بین فلین و کیسلیاک انجام شده است.

علنی شدن این موضع آن هم حالا که کمیته اطلاعات مجلس سنا آمریکا قصد بررسی اتهامات مطرح شده علیه روسیه مبنی بر حمله سایبری به ستادهای انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا را دارد، می تواند بار دیگر به تشدید سوء ظن در خصوص رابطه دوستانه ترامپ- پوتین منجر شود به ویژه آنکه دموکرات های آمریکایی هدف از حملات سایبری روسیه را کمک به پیروزی ترامپ عنوان کرده اند.

مشخص نیست که تماس های صورت گرفته به پیشنهاد کدام یک از طرفین انجام شده و محتوای آنها پیرامون چه موضوعاتی بوده است.

البته، تماس های صورت گرفته با استناد به اظهار نظر «مارک تونر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه این وزارتخانه لزوما تماس میان اعضای تیم ترامپ و مقامات خارجی را امری ناپسند نمی داند، توجیه پذیر است.