نقشه  "اسرائیل" برای یهودی سازی قدس

 مرکز اطلاع رسانی فلسطین روز شنبه گزارش داد، "مایر ترگمن" مسئول دایره "ساخت و ساز" در شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس، شرکت های ساختمانی را که برنده مناقصه ساخت هتل در "جبل المکبر" شده اند دعوت به برگزاری جلسه ویژه در این هفته کرد. پیش بینی می شود وی می خواهد اطلاعات جدیدی را درباره این پروژه در اختیار این شرکت ها قرار دهد.

این هفته نامه عبری تصریح کرد که هدف از برگزاری این جلسه این است که پیمانکاران بتوانند با دور زدن مسیر بروکراسی اداری، هر چه سریعتر مجوز آغاز ساخت هتل ها را دریافت کنند.

ترگمن این اقدام را مناسبترین پاسخ به عملیات جبل المکبر که باعث هلاکت چهار صهیونیست شد، دانست و گفت: "ما از ساخت و ساز در هر نقطه از این شهر حمایت می کنیم و به این ترتیب ضریب ایمنی قدس را بالا می بریم. ما با هماهنگی و همکاری مهندسان شهر به روند ساخت و ساز پارک جبل المکبر ادامه می دهیم. این منطقه استراتژیک و دارای پتانسیل گردشگری زیادی است و هزاران گردشگر از این منطقه دیدن خواهند کرد".

گفتنی است سه شرکت ساختمانی برنده مناقصه پروژه مجموعه هتل ها شده اند این مجموعه شامل سه هتل سه و چهار ستاره است که در امتداد محله "ارنونا" ساخته خواهند شد.

به نوشته هفته نامه یادشده قرار است تعدادی مرکز تجاری در طبق همکف این هتلها ساخته شود که شامل رستوران، کافی شاپ و مراکز تفریح مردمی خواهد بود. این ساختمان ها در 7 تا 8 طبقه ساخته می شود و بر بخش قدیمی قدس مشرف خواهد بود.

طبق نقشه، در پایان مرحله نهایی مجموعا 6 هتل شامل 1300 اتاق در مساحتی بالغ بر 12.9 هزار متر مربع ساخته می شود.