مرکل درباره گرایش های حمایت گرایانه به ترامپ هشدار داد

 به نقل خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز درباره گرایش های حمایت گرایانه‌ای که به دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت داده شده است­، هشدار داد.

مرکل در کنفرانس خبری پس از نشست حزب محافظه کار خود در ­شهر پرل در غرب آلمان گفت:  اعتقاد عمیق من این است که در پیشروی همگام سود بیشتری وجود دارد تا اینکه هرکس خود مشکلاتش را حل کند. ­

صدراعظم آلمان در پاسخ به پرسشی ­درباره اینکه آیا گرایش های حمایت گرایانه ای که به ترامپ نسبت داده شده است، می تواند تهدید به شمار آید، به بحران مالی ای که سال 2008  از طرف آمریکا متوجه دیگران شد، اشاره و ­بر ضرورت پیشروی همگام تأکید کرد.­

مرکل گفت: ­ما باید با هم مشکلات را حل کنیم. ­پاسخی که برای فائق آمدن بر بحران مالی است باید پاسخی برای دعوت به همکاری، قوانین مشترک و تنظیم بازار مالی باشد. من فکر می کنم این راهی است که عمل می کند و ­ما با رئیس جمهور جدید آمریکا در این باره گفتگو می کنیم.

این در حالی است که دونالد ترامپ به اتخاذ تدابیر حمایت گرایانه در برابر واردات از چین و مکزیک متهم شده است. تصمیم گروه خودرو سازی فورد برای صرفنظر کردن از ساخت کارخانه ای جدید در مکزیک نخستین موفقیت ترامپ  ­در پیشبرد این تدابیر است.