آخرین اخبار از محل سکونت ابوبکر بغدادی

 جواد طلیباوی، یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق تاکید کرد: ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در استان نینوا حضور دارد.

وی از وجود یک اتاق عملیات اطلاعاتی مشترک میان نیروهای بسیج مردمی و سایر یگان های نظامی عراق برای زیرنظر گرفتن رفت و آمدهای ابوبکر بغدادی خبر داد.

فرمانده بسیج مردمی اعلام کرد: اطلاعات اولیه به دست آمده و موجود نزد اداره‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که ابوبکر بغدادی در استان نینوا حضور دارد و از آن خارج نشده است.

وی درباره علت تاکید بر خارج نشدن سرکرده گروه تروریستی داعش از استان نینوا گفت: نیروهای امنیتی شهر موصل را در محور شرقی به صورت کامل محاصره کرده‌اند و همچنین بر محور غربی مسلط هستند و راه‌های ارتباطی این شهر را با سوریه به صورت کامل قطع کرده‌اند، ابوبکر بغدادی نتوانسته از این شهر خارج شود.

وی افزود: اتاق عملیات مشترکی میان اداره اطلاعات ستاد کل نیروهای ارتش و بسیج مردمی مدتی است برای زیر نظر گرفتن سرکرده های گروه تروریستی داعش به ویژه ابوبکر بغدادی تشکیل شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه نیز چندی پیش اعلام کرده بودند در تلاش برای تشکیل یک اتاق عملیات مشترک میان ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق هستند تا با خطرهایی که در آینده دو کشور را تهدید می‌کند مقابله و برای دستگیری ابوبکر بغدادی و سایر سرکرده‌های داعش با یکدیگر همکاری کنند.