پرسه جلاد رژیم قذافی در قطر

به گزارش العالم، هلاکت "معمر قذافی" دیکتاتور لیبی باعث شده است که فرصت برای پیگرد قضایی سایر عناصر رژیم او فراهم شود که از جمله آنها "موسي کوسا" وزير امور خارجه قذافي است.

موسی کوسا در زمان حمله نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " به لیبی و آغاز انقلاب مردمی علیه قذافی در ماه مارس گذشته با قبول شرط انگلیس برای جدا شدن از رژیم قذافی، از لندن پناهندگی دریافت کرد و هم اکنون در قطر به سرمی برد.

زندانیان سابق در زندان‌های رژیم قذافی علیه موسا کوسا شکایت کرده و تاکید می کنند که این شخص آنها را شکنجه کرده و در بسیاری از اعدام‌ها شخصا دست داشته است و حتی گزارش شده که او در یک مورد به یک زندانی با عصای برقی تجاوز کرده است.

" مفتاح الذوادی " یکی از این زندانیان به شمار می رود که گفت: موسی کوسا خودش درفاجعه زندان هولناک ابوسلیم حضور داشت که در آن ۱۲۰۰ نفر در پی قیام علیه رژیم قذافی درسال ۱۹۹۶ میلادی اعدام شدند.

وی گفت: " جلادان رژیم قذافی این ۱۲۰۰ نفر را اعدام کردند که موسی کوسا از کسانی بود که شخصا این اعدام‌ها را هدایت می کرد.

موسی کوسا در ماه فوریه یعنی بعد از گذشت چند ماه از آغاز انقلاب مردمی در لیبی در سمت وزیر امور خارجه رژیم لیبی ایفای نقش کرد و پیش از فرار به انگلیس از طریق تونس، در کنفرانس های مطبوعاتی خود در شهر طرابلس پایتخت لیبی از رژیم قذافی به طور کامل دفاع کرد.

دولت انگلیس با وجود اینکه موسی کوسا به دست داشتن در حادثه سقوط هواپیما در " لاکربی " اسکاتلند در سال ۱۹۸۸ میلادی متهم و تحت پیگرد قانونی است، به او اجازه داد تا برای شرکت در نشست لیبی در قطر به شهر دوحه سفر کند و او از آن زمان این کشور را ترک نکرده است.

روزنامه "ديلي تلگراف" ماه ژوئيه نوشت: موسی کوسا در يک سوئيت مجلل در هتل گران قيمت "فور سيزنز" اقامت دارد و ميهمان دولت قطر محسوب ميشود؛ به گونه ای که نيروهاي امنيتي قطر امنیت او را تامین می کنند.