آثار بمب‌های خوشه‌ای و فسفری بر روی بدن کودکان یمن + تصاویر

 به تازگی تصاویری از منطقه حیدان در استان صعده یمن منتشر شده که اختلالات پوستی ناشی از بمباران رژیم سعودی را نشان می‌دهد.

 

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود اعلام کرد، از زمان حمله ائتلاف عربستان سعودی به یمن دست‌کم ۴۱۲۵ غیرنظامی کشته و دست‌کم ۷۲۰۷ تن زخمی شده‌اند که اکثر این تلفات در پی بمباران‌های ائتلاف به وجود آمده است.

دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش تصویر ترسناک جنگ یمن را ترسیم کرده و می‌گوید: علیرغم اسناد و مدارک متعدد، حامیان غربی این مداخله به ویژه آمریکا و انگلیس ظاهراً تمایل ندارند تا درخصوص جنایات جنگی صورت گرفته توسط ائتلاف عربستان، تحقیقاتی به عمل آورند.

یکی از سردبیران پایگاه خبری پان-افریکن نیوز وایر نیز گفت: عملیات مداوم ائتلاف سعودی در یمن به شدت به حمایت آمریکا و انگلیس بستگی دارد که برای این ائتلاف سلاح، اطلاعات هدفمند،‌ سوخت رسانی هوایی برای جنگنده‌ها و پوشش دیپلماتیک برای کل این کمپین را فراهم می‌کنند. این مساله کاملا توضیح می‌دهد که چرا مطبوعات و پایگاه خبری در این کشورها اخبار مربوط به یمن را به ندرت پوشش می‌دهند.

در این گزارش آمده است: علیرغم اسناد و مدارک متعدد درخصوص اینکه ائتلاف عربستان مرتکب حملات هوایی غیرقانونی شده است، دولت‌های خارجی به فروش تسلیحات به عربستان ادامه داده‌اند. قانونگذاران آمریکا و انگلیس که دولت‌هایشان به ترتیب فروش تسلیحاتی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد و بیش از چهار میلیارد دلار به ریاض را تنها در سال ۲۰۱۵ تایید کردند،‌ به شدت ادامه این فروش‌ها را به چالش کشیده‌اند.

 

دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش تاکید کرده است: عربستان به صورت عمدی تاسیسات غیرنظامی را در یمن هدف می‌گیرد که برابر با جنایت جنگی است.