به گزارش مهر، "علی اکبر صالحی" در گفتگو با الشرق الاوسط اظهار داشت: دیدار اخیرم از ریاض نخستین دیدار من از عربستان [در دوران تصدی وزارت خارجه ایران] محسوب می شود که برای اعلام تسلیت درگذشت ولیعهد سعودی انجام شد.

وی در ادامه " شیاطین غربی " را متهم به تلاش برای تیرگی روابط تهران و ریاض کرد و افزود: متهم کردن ایران به فعالیتهای تروریستی به طرح واشنگتن برای هدف قرار دادن ایران در صحنه بین المللی مرتبط است.

صالحی با تاکید بر اینکه ایران و عربستان توان گذر سریع از این مرحله را دارند، افزود: واشنگتن تلاش دارد در روابط تهران و ریاض مشکل آفرینی کند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات سوریه نیز اظهار داشت: تهران موافق فرصت دادن به " بشار اسد " جهت انجام اصلاحات وعده داده شده، برگزاری انتخابات پارلمانی و تدوین قانون اساسی جدید در سوریه است.

وی درباره برخی از جریانهای موجود در سوریه اظهار داشت: جریانهای وابسته به کشورهای غربی برای ایجاد ناامنی در کشوری که همپیمان ایران است، تلاش می کنند.

صالحی درباره اتهامات مطرح شده علیه " قاسم سلیمانی " از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در این باره که وی کل روند امور سیاسی درعراق را مدیریت می کند، اظهار داشت: این مسئله بیشتر به معجزه عصای حضرت موسی(ع) شباهت دارد، چگونه یک نفر می تواند کل امورعراق را مدیریت کند در حالی که واشنگتن با ارتش ۱۵۰ هزار نفره خود توان اداره این کشور را نداشت.

وی در پایان با رد احتمال ایجاد مشکل در سفر حجاج ایرانی بیت الله الحرام اظهار داشت: امیدواریم امسال بهترین سال مراسم حج باشد.