عواقب نقض حقوق بشر از جانب "ترامپ"

 "مارگارت هوآنگ"، از کارشناسان سازمان عفو بین الملل در آمریکا در مقاله ای که در روزنامه "تاگس آنسایگر" سوئیس به چاپ رسیده است با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف ترامپ و عهده داری مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا از طرف وی تاکید کرد: دونالد ترامپ و دولت وی حالا مسئولیت حمایت از قوانین کشور را بر عهده دارند. حمایت از حقوق بشر در داخل و خارج هم شامل وظایف آمریکا می شود.

هوآنگ همچنین تاکید کرد که اگر شعارهای انتخاباتی حاوی ترس و نفرت ترامپ بخشی از سیاست دولت وی شوند یک خطر بسیار بالایی در این باره به وجود می آید که قدرت گسترده دولت آمریکا عواقب مخربی برای حقوق بشر داشته باشد.

برخی اظهار نظرهای ترامپ مبنی بر ثبت نام مسلمانان به صورت جداگانه یا درخواست برای ممنوعیت سفر آن ها به آمریکا یک بخش شرم آور تاریخچه آمریکا مانند توقیف و بازداشت آمریکایی های متولد ژاپن در طول جنگ جهانی دوم را یادآوری می کند.

وی همچنین تاکید کرد که رئیس جمهور جدید آمریکا در سخنانش زنان، سیاه پوستان و معلولان را تحقیر کرده و تلاش می کند منتقدان و روزنامه نگاران را بترساند.

این کارشناس سازمان عفو بین الملل  تاکتیک ترساندن و سرزنش را در مبارزات انتخاباتی ترامپ نمایان دیده و تاکید کرد که البته این سیاست ها هیچ جایگاهی در ایالات متحده و همچنین هیچ کجای دنیا ندارد. حدود 55 سال است که سازمان عفو بین الملل در این راستا کار می کند که دولت های جهان از جمله روسای جمهور آمریکا در حمایت از حقوق بشر مسئول باشند. ترامپ هم نباید به گونه ای دیگر رفتار کند.

ترامپ باید به عنوان رئیس جمهور آمریکا کاملا صریح و آشکار اظهارات نفرت انگیز خود را کنار گذاشته و از تبعیض و نژاد پرستی فاصله بگیرد. اگر وی این کار را نکند نه تنها عواقبی برای شهروندان آمریکایی بلکه تمام دنیا دارد.

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ ریاست جمهوری آمریکا را در دوران یکی از بزرگترین بحران های پناهندگان از نسل های پیش بر عهده می گیرد. هرگز از زمان جنگ جهانی دوم تا به حال تا این اندازه پناهنده ازدرگیری های مسلحانه فرار نکرده بودند. ایالات متحده باید سهم خود در حمایت از پناهندگان را بر عهده گیرد.

وی در بخش پایانی این مطلب بار دیگر خواستار توجه به حقوق بشر از طرف رئیس جمهور آمریکا شده و درباره عواقب بی توجهی به این مسئله هشدار داد.