واکنش مقتدی صدر به انتقال سفارت آمریکا به قدس

"مقتدی صدر"، رهبر جریان صدر عراق، روز سه شنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد: در صورت انتقال سفارت آمریکا به قدس، این اقدام به منزله اعلام جنگ علنی ضد اسلام و بسیار شدیدتر از گذشته است.

 

مقتدی صدر تأکید کرد، این موضوع نیازمند آن است که این اقدامات اتخاذ شود:

 

نخست: یگانی ویژه برای آزادسازی قدس تشکیل شود.

 

دوم: اتحادیه عرب یا باید استعفا دهد یا منحل شود و یا اینکه با اقدامی جدی مانع این تعدی آشکار شود.

 

سوم: اقدام سازمان همکاری اسلامی باید به صورت جدی و واقعی باشد و نه نمادین، زیرا درغیر این صورت این امر به معنای پایان این سازمان است.

 

چهارم: همه دولت‌های اسلامی باید سفارت‌های اسرائیل و آمریکا را تعطیل کنند، و لااقل به صورت موقت آن را تعطیل کنند؛ به ویژه سفارت آمریکا.

 

پنجم: بستن فوری سفارت آمریکا در عراق.

 

مقتدی صدر در ادامه این بیانیه تأکید کرد: اگر از این اقدام خود دست کشیدند، این امر به معنای آن است که آمریکا صفحه جدیدی را در روابط خود با خاورمیانه و دولت‌های عربی و اسلامی گشوده است، به ویژه پس از اظهارات ترامپ که گفته بود آمریکا در امور دیگر کشورها دخالت نمی کند و شعار او نخست منافع آمریکا است.

 

صدر خاطرشان کرد: همه این مسائل به این دلیل است که کشورهای جهان سوم ... کشورهای فقیر و مظلوم، در امنیت باشند و از گزند دخالت‌های قدرت‌های بزرگ و سیاست‌هایشان در امان باشند؛ سیاست‌های غرب نتیجه ای جز ظلم، تروریسم، افراطی گری نداشته است.

 

صدر در پایان نوشت: تا زمانی که آنها (غربی ها) مسالمت جو باشند، ما منادی صلح هستیم؛ و تا زمانی که درهایشان را به روی ما بگشایند ما نیز منادی تعامل و ارتباط هستیم، در غیر این صورت درها را به روی آنها خواهیم بست.