استقرار تروریست‌های تحت حمایت ترکیه در سوریه+ تصاویر

صدها نیروی پلیس آموزش دیده و تجهیز شده از سوی ترکیه روز سه شنبه فعالیت‌ خود را در شهر مرزی جرابلس در شمال سوریه آغاز کردند که نشان دهنده مداخله بیش از پیش مقامات ترکیه در سوریه است.

این نیروها پلیس آزاد نام دارند که به ارتش آزاد سوریه - ائتلافی از گروه‌های مخالف به اصطلاح میانه رو تحت حمایت دولت آنکارا که با داعش می‌جنگند - اشاره دارد.

پلیس آزاد متشکل از ۴۵۰ نیروی پلیس است که بسیاری از آنها از معارضان سابق هستند. دیگر افراد نیز از نیروهای پلیس و اعضای نیروهای ویژه هستند. همگی این افراد به مدت پنج هفته در خاک ترکیه آموزش نظامی دیده‌اند و کلاه آبی رنگ بر سر دارند.

نیروهای پلیس آزاد در یک پاسگاه پلیس تازه تأسیس در جرابلس مستقر شده‌اند، اما امیدوارند که بتوانند در دیگر مناطق از جمله مناطقی که معارضان مسلح تحت حمایت ترکیه از تروریست ها پس گرفته اند، استقرار یابند.

جرابلس نخستین شهری بود که نیروهای ارتش آزاد سوریه در چارچوب عملیات سپر فرات توانستند تروریست‌های داعش را از آنجا بیرون برانند و کنترل این شهر را در دست بگیرند. عملیات سپر فرات عملیات زمینی ارتش ترکیه در خاک سوریه است که ماه اوت آغاز شد.

در حال حاضر معارضان مسلح سوری با پشتیبانی ترکیه کنترل حدود یکصد کیلومتر از منطقه مرزی سوریه را در دست دارند.

حضور این نیروهای پلیس در کنار ارتش آزاد، نشان می‌دهد که ترکیه در نظر دارد نفوذ خود را در سوریه بیش از پیش افزایش دهد، به خصوص به منظور مقابله با شورشیان کرد یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) که دولت ترکیه آنها را به وابستگی به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) متهم می کند.

ژنرال عبد الرزاق اصلان، که فرماندهی نیروهای پلیس آزاد را بر عهده دارد، گفت: مأموریت ما حفظ امنیت و به کار گیری غیرنظامیان در مناطق آزاد شده، است.