واکنش موگرینی به انتقال سفارت آمریکا به قدس

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مخالفت این اتحادیه با تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس خبر داد.

فدریکا موگرینی در دیدار با ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد که اجرای چنین تصمیمی پیامدهای وخیمی برای صلح و ثبات منطقه خواهد داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی همچنین بر حمایت کاملش از فلسطین در زمینه امضای توافقنامه همکاری همه‌جانبه با اتحادیه اروپا تاکید کرد.

از سوی دیگر، ریاض مالکی از موگرینی خواست تا برای ممانعت از اجرای تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک معاله ادومیم دست به هرگونه تلاشی بزند.

موگرینی پیشتر تصریح کرده بود که این اتحادیه سفارت خود را هرگز به قدس انتقال نخواهد داد و به قطعنامه 475 شورای امنیت سازمان ملل پایبند خواهد ماند. وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز درباره این تصمیم ترامپ هشدار داده بودند. 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا که کاملا حامی و جانبدار رژیم صهیونیستی است، در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد، اظهاراتی که خشم گسترده فلسطینیان و حامیان آن‌ها در سرتاسر جهان را به همراه داشت.

در همین حال، 100 عضو کنگره آمریکا طی روزهای گذشته با امضای طوماری از دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا خواستند که به محض در دست گرفتن زمام امور کاخ سفید، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.