حمله مزدوران رژیم آل خلیفه به الدراز

شمار زیادی از مزدوران رژیم آل خلیفه به میدان  اعتصام الدراز در نزدیکی منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی این کشور حمله کردند.

بر اساس این گزارش، عناصر مسلح در حالی که سوار بر 20 خودرو بودند، بامداد امروز پنجشنبه به متحصنان در الدراز حمله و به سمت آ‌ن‌ها گلوله‌های جنگی و ساچمه‌ای شلیک کردند. 

در پی این حمله شماری از متحصنان به شدت مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

بعد از این حمله اهالی الدراز بحرین از منازل خود خارج شده و به اطراف منزل شیخ عیسی قاسم آمدند.

مزدوران آل خلیفه بعد از دستگیری شماری از متحصنان و زخمی کردن شماری دیگر، از اطراف منزل شیخ عیسی قاسم عقب‌نشینی کردند و سپس با ده‌ها خودروی زرهی و نظامی محاصره منطقه الدراز را کامل کردند.

منطقه الدراز زادگاه و محل سکونت شیخ عیسی قاسم رهبر بزرگ شیعیان بحرین است که رژیم آل خلیفه تابعیت بحرینی وی را لغو و محاکمه غیر قانونی او را به اتهام پولشویی آغاز کرده است. این منطقه از بیش از 7 ماه قبل تحت محاصره شدید نیروهای آل خلیفه است، با این حال مردم بحرین به ادامه تحصن تا لغو محاکمه غیر قانونی شیخ عیسی قاسم اصرار دارند.

از سوی دیگر با گذشت یک هفته از جنایت رژیم بحرین در اعدام سه جوان، اعتراض جنبش‌های مردمی در محکومیت این جنایت و ابراز انزجار از آن در مناطق مختلف بحرین ادامه دارد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 89 ه.ش) شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است.