جرمی کربن: از ورود ترامپ به انگلیس جلوگیری کنید

 یکی از سیاستمداران برجسته انگلیس، در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ در ممنوع کردن ورود مسلمانان شش کشور اسلامی به ایالات متحده آمریکا، خواستار ممنوعیت ورود «دونالد ترامپ» به بریتانیا شد.

رهبر حزب کارگر پارلمان انگلیس، با محکوم کردن این تصمیم رئیس جمهور آمریکا، آن را نقض آشکار حقوق اولیه شهروندی و آزادی معرفی کرد.

«جرمی کربن» همچنین از «ترزا می» نخست وزیر انگلیس خواست تا زمان در جریان بودن این قانون، از ورود ترامپ به انگلیس جلوگیری کند و دعوت خود را به تعویق بیندازد.

نخست وزیر انگلیس، در ملاقاتی که چندی پیش با رئیس جمهور منتخب آمریکا داشت، از او به صورت رسمی برای حضور در کشور دعوت کرده بود که این درخواست او نیز مورد قبول ترامپ واقع شده بود.

وی همچنین تاکنون از هرگونه اظهار نظر در رابطه با تصمیم اخیر ترامپ، جلوگیری کرده و هنگامی که با پرسش خبرنگاران در این باره مواجه شد، از پاسخ دادن امتناع ورزید.

جرمی کربن که در یک برنامه تلوزیونی در رابطه با اظهارات اخیر ترامپ و نیز تصمیم وی برای ساخت دیوار حائل بین آمریکا و مکزیک عنوان داشت: به عقیده من، ما باید در ابتدا از مقصود ترامپ از این اقدامات آگاه شویم و ببنیم مجلس سنا آمریکا در این باره چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد و چگونه حقوق آزادی و اولیه شهروندی را رعایت خواهند کرد.

وی سپس با اشاره به حمایت ترزا می از ترامپ، تاکید کرد: آیا حمایت از فردی که چنین مواضع شرم آوری در کمپین انتخاباتی خود اتخاذ کرده و اینچنین حملات تاسف آوری را به مسلمانان آغاز کرده است، صحیح است؟

این سیاستمدار برجسته انگلیس در پایان تاکید کرد: اگر خانم نخست وزیر بخواهد به حمایت های خود از ترامپ ادامه دهد و موضع گیری مشخصی پیرامون تصمیمات نژادپرستانه وی اتخاذ نکند، محبوبیت خود را در انگلیس از دست خواهد داد.

شایان ذکر است، پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلیس طرح ممنوعیت ورود ترامپ به انگلیس را مطرح کرده و در کمپینی که به همین منظور تشکیل شد، بیش از نیم میلیون امضاء به ثبت رسید، ولی هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.