هشدار عربستان درباره کودتا در امارات

 خبری در خصوص هشدار عربستان به امارات در خصوص کودتا در امارات عربی متحده، توجه بسیاری از کاربران در فضای نت و مجازی را به خود جلب کرده است.

در حالی که پیشتر در میان اخبار برخی منابع غیررسمی از تلاش‌هایی در امارات برای کودتا سخن رفته بود، اکنون خبری منسوب به وبسایت «بی.بی.سی» عربی منتشر شده که می‌گوید «خالد بن علی بن عبد الله الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی، از کشف برنامه‌ریزی‌هایی «سلطان بن زاید بن سلطان آل نهیان» فرمانده کل سابق نیروهای مسلح امارات برای کودتا علیه «محمد بن زاید آل نهیان» حاکم امارات خبر می‌دهد.

در وبسایت بی.بی.سی به آدرس (http://www.bbc.com/arabic) این خبر وجود ندارد و آدرس خبر منتشر شده لینک (http://www.bbc-arabic.com/world-39846124/) است که ظاهری کاملا شبیه به بی.بی.سی دارد.

عجیب این است که با گذشت ساعت‌ها از انتشار این خبر، مقامات سعودی هنوز این اظهارنظر منسوب به خود را تکذیب نکرده‌اند.

شبکه بی.بی.سی عربی نیز با توجه به اهمیت شایعه، هنوز موضعی در این خصوص اتخاذ نکرده و نگفته است که این خبر که به نقل از این سایت در حال نقل و انتشار است، متعلق به این شبکه نیست.

در خبر منسوب به سایت بی.بی.سی به نقل از رئیس سازمان اطلاعات عربستان آمده که «برخی قرائن نشان می‌دهد که برنامه‌هایی برای کودتا علیه محمد بن زاید آل نهیان وجود دارد». او افزود: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا مانع از کودتا علیه محمد بن زاید آل نهیان شوند.

بنا به نوشته این سایت، رئیس سازمان اطلاعات عربستان همچنین گفته است که «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی نیز در دیدار با فرماندهان و افسران عالی رتبه نظامی در قصر «زعبیل» از سیاست‌ها و روابط «محمد بن زاید آل نهیان» پادشاه امارات با عربستان انتقاد کرده و گفته است که اقدامات محمد بن زاید باعث تحقیر خود و امارات در مقابل عربستان شده است مخصوصا اینکه با تصمیمی اشتباه امارات را در جنگ توجیه ناپذیر یمن درگیر کرده است.