ترامپ بهترین خوراک را برای تروریست‌ها درست می‌کند

 روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود به طوماری با امضای بیش از یک میلیون شهروند انگلیسی خطاب به ترزا می نخست وزیر این کشور اشاره کرد و نوشت: امضا کنندگان در این طومار از ترزا می خواسته‌اند تا دعوت از ترامپ برای سفر به لندن را لغو کند.

این روزنامه افزود که اتحادیه اروپا نیز ترامپ را به خاطر سیاست های نژادپرستانه اش در قبال مسلمانان و تصمیمش برای جلوگیری از ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا خطری برای خود توصیف کرده است.

به نوشته رای الیوم، ترزا می با نادیده گرفتن طومار یاد شده گفته است که از ترامپ در لندن استقبال خواهد کرد. این امر اعتراضات زیادی را علیه دولت در شهر لندن برخواهد انگیخت. صدیق خان شهردار لندن به معترضان پیوسته است؛ علاوه بر شمار زیادی از شهرها در سراسر انگلیس.

این روزنامه افزود: جرمی کوربن رهبر حزب کارگر مخالف که رهبری تظاهرات ضد جنگ در عراق و حمایت از حقوق ملت فلسطین در برابر اشغالگران اسرائیلی را برعهده داشت، خواستار جلوگری از هرگونه سفر رسمی ترامپ به آمریکا شده است؛ مگر اینکه تصمیمات نژادپرستانه اش علیه مسلمانان را لغو کند.

این روزنامه افزود: بیانیه سازمان ملل که تصمیمات آمریکا را "بسیار بد" و مغایر با حقوق بشر دانست، پشتوانه‌ای برای این موضع مردمی در انگلیس در مخالفت با نژادپرستی دولت آمریکا به شمار می رود. تظاهرات گسترده در چند ایالت آمریکا علیه ترامپ و سیاست هایش و شکایت چند سازمان حقوق بشری آمریکا در دادگاه‌ها برای لغو ممنوعیت سفر نیز پشتوانه دیگر آنها است.

رای الیوم در ادامه از سکوت جهان عرب در قبال تصمیمات ترامپ علیه مسلمانان به شدت انتقاد کرد و نوشت: درحالی که خود آمریکایی ها تظاهرات می کنند و یک میلیون انگلیسی برای جلوگیری از سفر رسمی ترامپ به انگلس طومار امضا می کنند؛ آرامش و سکوت بر پایتخت های عربی و اکثر کشورهای اسلامی سایه افکنده است. به استثنای عراق و ایران که خواهان مقابله به مثل با شهروندان آمریکایی شده اند؛ هیچ واکنشی صورت نگرفته است که بیانگر خشم یک میلیارد و نیم مسلمان و عرب باشد که این نژادپرستی علیه آنها صورت می گیرد و به آنها برچسب اتهام تروریستی زده می شود.

این روزنامه افزود: ملت انگلیس یا درصد بالایی از آنها این سیاست های نژادپرستانه را رد و به خوبی درک می کنند که این سیاست ها به نفع افراط گرایی و تروریسم است و به طور کامل نیز با ارزش های عدالت، دموکراسی و منشور جهانی حقوق بشر در تضاد است.

روزنامه رای الیوم در پایان نوشت: رئیس جمهور نژاد پرست آمریکا نباید در انگلیس یا هر کشور دیگری مورد استقبال قرار گیرد زیرا قویترین خوراک برای گروه‌های تروریستی است که وی مدعی مبارزه با آنها است و این قوانین و اقدامات را به ادعای جلوگیری از رسیدن این گروه‌ها به آمریکا صادر می کند.