ترامپ برجام را پاره کند

به نقل از وال استریت ژورنال، «جان بولتون»، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل و گزینه احتمالی دولت «ترامپ» برای تصاحب سمت قائم مقامی وزارت خارجه این کشور، با نوشتن یادداشتی در وال استریت ژورنال، از «ترامپ» خواست را برجام را لغو کند.

وی در یادداشت خود آورده است: ادامه آزمایش های موشکی ایران در روز یکشنبه، دلیلی دیگر برای پاره کردن توافق هسته ای با ایران به «ترامپ» داد.

وی تهران را متهم کرده که با همکاری با پیونگ یانگ به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته ای بوده و از تروریسم بین المللی حمایت می کند.

«بولتون» در بخش دیگری از مقاله خود مدعی شده که طرفداران برجام که معتقدند آمریکا باید به اجرای آن پایبند بماند، دچار اشتباه محاسباتی شده اند، چراکه به گفته وی، در برجام بندهایی وجود دارد که آمریکا را از جانب ایران به خطر می اندازند.

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در بخش دیگری از انتقادات خود به برجام، اوباما را به امضای قراردادی ضعیف و مبهم با ایران متهم کرده که به گفته وی بعضی از بندهای مهم برجام دارای ادبیاتی مبهم بوده و از نمونه های آن می توان به بخش های مربوط به آزمایش های موشکی اشاره کرد که ایران اکنون در حال استفاده از نقاط کور این بندها بوده و آزمایش های خود را بر اساس آن انجام می دهد.