بهانه‌های تمام ناشدنی آمریکا مقابل ایران

 شبکه خبری "الجزیره" در مقاله‌ای به قلم "صابر گل عنبری"، به بررسی بازتاب آزمایش موشکی اخیر جمهوری اسلامی ایران در جهان و واکنش آمریکا به آن پرداخت که در خلاصه‌ای از آن آمده است: آزمایش موشکی اخیر ایران محکی برای سنجش میزان جدیت رئیس جمهور جدید آمریکا در سیاست‌های خصمانه علیه ایران بود و از این رو این آزمایش می تواند به عنوان گرفتن نبض رویکرد سیاسی ترامپ در مقابل تهران به حساب آید.

همچنین، ایران از طریق این آزمایش خواست تأکید کند که این کشور در معادلات منطقه ای بسیار تأثیرگذار است و امکان نادیده گرفتن آن وجود ندارد.

دولت جدید آمریکا در مقابل آزمایش موشکی به سرعت واکنش نشان داد که از تصمیم "دونالد ترامپ" مبنی بر برخورد تنش زا با پرونده های ایران حکایت دارد.

آمریکا در تلاش است که موضوع موشک‌های بالستیک و برنامه موشکی ایران را به عنوان جایگزینی برای برنامه هسته‌ای ایران قرار دهد تا اهرمی برای تشدید فشار علیه این کشور در مراحل بعد باشد و این موضوع در سایه ناتوانی ترامپ در اجرای وعده انتخاباتی خود مبنی بر به اصطلاح پاره کردن برجام مطرح می شود.

الجزیره در پایان نوشت: اگر تهران به چالش موشکی خود ادامه دهد، ممکن است که سطح تقابل آمریکا با ایران تا مرحله بسیار خطرناکی که می تواند همان درگیری نظامی باشد گسترش یابد؛ هرچند این موضوع در شرایط کنونی منتفی است، ولی بعید به نظر نمی رسد.