ترامپ و اردوغان به توافق رسیدند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش، خواستار توقف حمایت واشنگتن از نیروهای کرد در سوریه شد. 

 

رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند اردوغان و ترامپ درباره همکاری در دو شهر رقه و الباب سوریه توافق کردند.

 

شبکه تی آر تی ترکیه نیز اعلام کرد  دونالد ترامپ در گفتگوی تلفنی با اردوغان از مبارزه ترکیه با گروه داعش تمجید کرد.
 
به گفته منابع ریاست جمهوری ترکیه، روسای جمهور دو کشور در این گفتگوی تلفنی بر روابط دوستانه و اتحاد آمریکا و ترکیه تاکید کردند. 

 

رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور ترکیه در این گفتگوی تلفنی 45 دقیقه‌ای، که دیشب انجام شد، تاکید کردند درباره ادامه مبارزه با تروریسم کاملا مصمم هستند. 

 

ترامپ با اشاره اینکه دو کشور شریک راهبردی یکدیگر و به عنوان عضو  ناتو دو کشور متحد به شمار می روند از نقش ترکیه در مبارزه با داعش ابراز خشنودی کرد. 

 

کاخ سفید نیز درباره این تماس تلفنی اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه (به وقت آمریکا) در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود، بار دیگر بر حمایت آمریکا از ترکیه به عنوان یک شریک راهبردی و متحد این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد.

 

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترامپ در این تماس تلفنی همچنین در مورد تعهد مشترک دو کشور به مقابله با تروریسم در همه اشکال آن گفتگو و از مشارکت ترکیه در جنگ علیه گروه داعش استقبال کرد.

 

اردوغان و دونالد ترامپ نخستین بار 9 نوامبر تلفنی گفتگو کرده بودند.