اخراج کارمند کاخ سفید به خاطر ترامپ

 این هشدارها از زمان حضور ترامپ در کاخ سفید تشدید شده است، اما وی هنوز برای ارسال پیام در توییتر از این گوشی قدیمی استفاده می کند.

ظاهرا نگرانی در این زمینه به اخراج کوری لویی مدیر امور امنیت اطلاعات کاخ سفید منجر شده است. اگر چه تردیدی در این مساله وجود ندارد، اما مشخص نیست که وی خودش استعفا کرده یا قبل از این کار از دفترش اخراج و به خارج از محیط کارش هدایت شده است.

کوری لویی که سابقه کار در گوگل و دراپ باکس را دارد، از سال 2015 با دولت اوباما همکاری می کرد و ظاهرا تلاش و فشار نزدیکان ترامپ برای اخراج وی موثر بوده، زیرا بسیاری از آنها معتقدند تمامی همکاران نزدیک دولت اوباما باید از کاخ سفید اخراج شوند. هنوز مشخص نیست انگیزه اصلی اخراج وی چه بود، اما لویی مسئولیت تامین امنیت تمامی شبکه های رایانه ای داخلی کاخ سفید، سیستم های مخابراتی، شبکه های داده، ابزار مورد استفاده و غیره را بر عهده دارد.

برخی منابع مدیریت ضعیف و شرایط کاری نامناسب و مسموم را عامل این مساله دانسته اند. در حالی که ترامپ هنوز از گوشی اندرویدی ناایمن خود استفاده می کند، لویی تضمین داده بود که این گوشی هک نخواهد شد. البته ترامپ به تازگی گوشی اندرویدی جدیدتری دریافت کرده که ایمنی بیشتری دارد، اما از آن برای توییت کردن استفاده نمی کند.