آلودگی هوای اروپا و آمریکا 27 برابر مرگبارتر از آلودگی هوای چین!

نتایج یک پژوهش جدید نشان داد دودی که در آسمان کشورهای اروپایی و شمال آمریکا دیده می شود 27 برابر مرگبارتر از آلودگی هوای چین است.

 

در این پژوهش که در یک مجله آمریکایی هم به چاپ رسید، محققان تأثیرات آلودگی هوا را بر سلامتی 272 شهروند در چین مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که قرارگرفتن در معرض ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در یک سال در شهرهای چین 5 برابرِ استاندارد سازمان بهداشت جهانی بوده است. این درحالیست که نتایج این پژوهش همچنین نشان داد ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرونی که در اروپا و آمریکای شمالی هستند، حتی مرگبار تر از آلودگی هوای شهرهای چین هستند. 

 

محققان مرکز "کنترل و پیشگیری از بیماری" چین اعلام کردند: علت خطرناک‌تر بودن این ذرات آن است که بیشتر آلودگی های چین بخاطر گرد و غبارهایی است که از مناطق خشک بوسیله باد جابجا می شود. این درحالیست که آلودگی در کشورهای غربی، آلودگی صنعتی است.

 

"فرانک کلی"، استاد دانشگاه کینگز لندن اعلام کرد: آلودگی هوایی که در چین دیده می شود، خطرات کمتری در مقایسه با آلودگی هایی دارد که در اروپا و آمریکا دیده می شود. درواقع بر اساس نتایج این پژوهش آلودگی هوای اروپا و آمریکا 27 برابر سمی‌تر از آلودگی هوای چین است.

 

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: احتمال اینکه شهرهایی از جمله پکن، شانگهای و هنگ کنگ به آلودگی هوا به سبک غرب دچار شوند بیشتر از سایر شهرهاست.