مافیای جدید در اردن

حادثه آتش‌سوزی ساختمان اداره کل در منطقه الرصیفه که روز جمعه (دیروز) رخ داد، سوالاتی را برای اردنی‌ها مطرح کرده است به خصوص اینکه هفته گذشته نیز اداره کار المفرق با همین شرایط و جزئیات آتش گرفت.

برخی فعالان در سایت‌های اجتماعی این حادثه را مرتبط با «مافیای جدید در اردن» دانسته و این سوال را مطرح کردند که حجم فساد در این کشور تا چه حد است؟

طبق گزارش پایگاه رأی‌الیوم، وزارت کار اردن در این باره تأکید که آتش‌سوزی ساختمان اداره کار پس از اقدام وزارتخانه برای گشودن پرونده‌های فساد و تحویل آن به نهاد مبارزه با فساد رخ داد و هدف از آتش‌ زدن ساختمان اداره، از بین بردن ادله و اسناد مربوط به پرونده‌های فساد است.

«علی الغزاوی» وزیر کار اردن نیز گفت که آتش‌ زدن ساختمان‌های اداره کار المفرق و الرصیفه هرگز دولت و وزارت کار را از عمل به وظایف خود برای مبارزه با فساد و تحویل فاسدان به دستگاه قضایی باز نخواهد داشت.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) به نقل از الغزاوی گزارش داد که پرونده‌های فساد مربوط به صدور مجوزهای کار غیرقانونی و جعل اسناد است و به دنبال بازداشت 5 کارمند اداره کار المفرق، برخی افراد ناشناس ساختمان اداره کار المفرق را آتش زدند.