درگیریها در جنوب شهر درعا به شدت ادامه دارد

درگیریها میان ارتش و عناصر تروریستی در جنوب شهر درعا در جنوب سوریه همچنان به شدت ادامه دارد.

عناصر تروریستی پس از شکستهای متوالی در جنوب محله المنشیه، حملات خمپاره ای به افراد غیر نظامی را در دستور کار قرار داده اند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: تروریستها از صبح امروز با حملات سنگین توپخانه ای مناطق مسکونی را در شهرک خربه غزاله هدف قرار دادند.

وی از وارد شدن تلفات شدید جانی و مالی به شهروندان این شهرک خبر داد و گفت: تاکنون آماری از تعداد زخمیها و کشته شدگان منتشر نشده است.

 

این منبع میدانی افزود: ارتش سوریه هم تحرکات تروریستها را در محله الغاریه الغربی در حومه شرقی شهر درعا رصد کرده و مواضع آنان را با توپخانه و موشک هدف قرار دادند.

وی تصریح کرد: در این حملات علاوه بر منهدم شدن تجهیزات نظامی، 15 تن از عناصر تروریستی هم کشته و دهها تن دیگز زخمی شدند.

این منبع میدانی همچنین تأکید کرد: نیروهای ویژه ارتش سوریه همچنین توانستند پایگاه عناصر تروریستی را در جنوب شرق محله المنشیه شناسایی  و در گام بعد با حملات توپخانه ای این پایگاه را به طور کامل منهدم کنند. در این حملات نیز 23 تروریست از جمله 5 سرکرده سرشناس کشته شدند.

تروریست ها در شبانه روز گذشته تلاش فراوانی برای اشغال مجدد محله المنشیه انجام دادند اما با واکنش قاطع نیروهای سوری مجبور به عقب نشینی شدند. در حال حاضر درگیری در جنوب این محله و در حومه مسجد المنشیه و مجتمع های مسکونی الجار ادامه دارد.

تروریست‌ها درصدد بودند با اشغال محله المنشیه به سوی تیپ 132 ارتش و منطقه الصحاری پیشروی کنند اما با مقاومت نیروهای سوری ناکام ماندند. تاکنون 90 درصد مناطق جنوبی محله المنشیه از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده است.