العبادی: داعش هنوز کمک خارجی دریافت می کند

 حیدر العبادی در اظهاراتی در نشست امنیتی مونیخ در آلمان گفت: در همین لحظه که من در اینجا ایستاده ام نیروهای دلاور عراقی در آستانه پایان دادن به کار داعش و بیرون راندن آن از عراق و بازپس گیری سرزمین هایی هستند که این گروه تروریستی جنایتکار در دو سال و نیم اخیر به اشغال خود درآورده است.

وی افزود: من از جانب مردم عراق مراتب تشکر و قدردانی آنها را از کشورهای شما به خاطر حمایت از ما در مبارزه با تروریسم چه در قالب ائتلاف بین المللی ضد داعش یا ناتو و دیگر کشورهای منطقه که در کنار ما در برابر این شیطان ایستادند، ابراز می دارم.

نخست وزیر عراق گفت: ما این گام بسیار مهم را برداشته ایم و عراقی ها همراه هم با دشمن مبارزه می کنند. این برای نخستین بار است که نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه ها با دشمنی مشترک می جنگند. آنها در کنار هم و به طور متحد  برای نجات کشورمان و نجات کل منطقه و جهان می جنگند. 

العبادی گفت: تروریست ها هنوز در حال عضوگیری هستند و آنها هنوز جوانان را به دام خود می اندازند. آنها هنوز منابع مالی و حمایت هایی از برخی جناح های خاص دریافت می کنند. ما باید این موضوع را از بین ببریم و ما نمی توانیم این کار را بدون همکاری اطلاعاتی انجام دهیم.