نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درگذشت

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در روز دوشنبه در سن ۶۴ سالگی درگذشت. این حادثه یک روز پیش از شصت و پنجمین سالروز تولد وی اتفاق افتاد.

وزارت امور خارجه روسیه درگذشت ویتالی چورکین ، نماینده این کشور را در سازمان ملل تایید کرد اما به جزئیات بیشتری درباره چگونگی مرگ وی اشاره ای نکرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل مراتب ناراحتی این سازمان را از فوت سفیر روسیه در سازمان ملل ابراز کرد و به دولت روسیه تسلیت گفت

وی از آوریل ۲۰۰۶ تاکنون نماینده دائم روسیه در مهمترین نهاد بین المللی بود و در حالی که همچنان در این منصب قرار داشت،

ویتالی ایوانوویچ چورکین از ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ معاون وزارت امور خارجهٔ روسیه، از ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ سفیر این کشور در بل‍ژیک از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ سفیر روسیه در کانادا و از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ سفیر ویژه در وزارت امور خارجهٔ روسیه بود.

وی در ۱۹۷۴ از مؤسسهٔ دولتی روابط بین‌الملل مسکو فارغ‌التحصیل شد، و در همان‌جا مشغول به‌کار شد. چورکین در سال ۱۹۸۱ از آکادمی دیپلماتیک شوروی سابق دکترای تاریخ گرفت و، پس از آن، به‌عنوان مدیر ادارهٔ اطلاعات وزارت امور خارجهٔ کشورش مشغول به‌کار شد.

ویتالی چورکین به زبان‌های روسی، مغولی، فرانسه، و انگلیسی مسلط بود.

وزارت امور خارجه ی روسیه گزارش داد درگذشت ویتالی چورکین ، خیلی ناگهانی در نیویورک اتفاق افتاد. معاون چورکین گفته است وی در دفتر کارش بیمار شد و به بیمارستان انتقال یافت. وی افزود درگذشت ویتالی چورکین در بیمارستان اتفاق افتاد.