تماس وزیر خارجه امریکا با نخست وزیر عراق درباره آزادسازی موصل

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق روند عملیات آزادسازی ساحل راست شهر موصل را علی‌رغم سخت بودن آن به علت حفظ جان غیرنظامیان، سریعتر از برنامه‌ریزی‌ها دانست.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: حیدر العبادی تماسی تلفنی از رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا دریافت و درباره عملیات آزادسازی موصل گفتگو کرد.

در این تماس تلفنی دو طرف بر تقویت روابط دوجانبه در تمامی عرصه ها تاکید کردند و درباره روند عملیات آزادسازی ساحل راست و حمایت بین المللی از عراق در مبارزه با تررویسم و بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه آمریکا ضمن تاکید بر حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات و امنیت گفت: الگوی اداره جنگ در عراق موفق بوده است و سایر کشورها نیز می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: تلاش های بسیاری از سوی دولت عراق برای وحدت مردم این کشور صورت گرفته است که به ایجاد ثباتی طولانی مدت در این کشور منجر شده است.

تیلرسون تاکید کرد: ما برای بازگرداندن عراق به وضع طبیعی خود تلاش می کنیم و آماده حمایت و مشارکت در روند بازسازی و ثبات این کشور هستیم.

حیدر العبادی نیز حمایت بین المللی از عراق را ستود و  گفت: فرزندان عراق از شمال تا جنوب کشور با داعش مبارزه می کنند و اراضی خود را آزاد می کنند.