روسها به دنبال تشکیل ارتشی سایبری

ژنرال "سرگئی شویگو"، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد این کشور با هدف پیشگیری از عملی شدن تهدیدات مرتبط در عرصه نظامی، یک ارتش سایبری تشکیل خواهد داد.

شویگو که در جلسه دومای روسیه سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: قدرت ارتش سایبری بسیار بیشتر و موثرتر از نهادهای اطلاعاتی در نیروهای مسلح است.

شویگو در ادامه گفت: ارتش سایبری روسیه نخستین بار برای مقابله با دشمن فرضی در رزمایش قفقاز- ۲۰۱۶ (تابستان گذشته) مورد استفاده قرار گرفت. در این رزمایش نهادهای مختلف نیروهای مسلح روسیه شامل اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح، مرکز مقابله اطلاعاتی حوزه‌های نظامی، ارتش عملیات سایبری و مبارزه رادیوالکترونی و کارشناسان محافظت از اسرار دولتی روسیه حضور داشتند.

مقامات روسی معتقدند پیروزی بر دشمن در جنگ سایبری مهم‌تر از پیروزی در یک جنگ کلاسیک است.

"اولگ استاپنکو"، معاون وزیر دفاع روسیه، نیز در این باره گفت: وظیفه نخست نیروهای سایبری، نظارت و پردازش اطلاعات خارجی است و سپس مبارزه با تهدیدهای مرتبط با این حوزه نیز در حیطه مسئولیت ارتش سایبری قرار دارد.

"ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه، پیش از این بر لزوم تقویت امنیت این کشور در مقابل تهدیدات سایبری تاکید کرده بود.

پوتین در این باره گفت: آنچه به عنوان حملات سایبری شناخته می‌شود، در حوزه سیاسی و نظامی قرار می‌گیرد. به همین دلیل قدرت مقابله با حملات سایبری ممکن است از به کارگیری سلاح‌های متعارف کارآمدتر باشد.