داعش به معلولان هم رحم نمی کند

 «مات ایسرل» ژنرال آمریکایی اعلام کرد که  گروه تروریستی داعش از کودکان و افراد معلول به‌عنوان سرنشینان کامیون‌های بمب‌گذاری شده و نیز عوامل انتحاری برای منفجر شدن در میان نیروهای عراقی، استفاده می‌کند و کامیون‌ها یا خودروهای بمب‌گذاری شده از بارزترین سلاح‌ها در زرادخانه‌ تروریست‌ها در عراق و همچنین سوریه و افغانستان است.

ژنرال ایسلر، در گفت‌وگویی با گروهی از خبرنگاران، که «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا را در سفر به عراق همراهی می‌کردند، گفت: «اشخاصی را می‌بینیم که به زور مجبور به رانندگی کردن یک خودروی بمب‌گذاری شده شده‌اند. آنها را به زور به داخل آن (خودرو) می‌اندازند و دستان‌شان را با زنجیر می‌بندند.»

وی افزود: «کودکانی را می‌بینیم که به عنوان راننده، آنها را در داخل خودروی بمب‌گذاری شده قرار می‌دهند و همچنین افرادی را که قادر به راه رفتن نیستند... .»

به گفته این ژنرال آمریکایی، نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری واشنگتن برای مبارزه با داعش، بارها خودروهای بمب‌گذاری شده‌ای را مشاهده کرده‌اند در آخرین لحظه از هدف مورد نظر خود منصرف و پشت ساختمان‌ها مخفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که محدود کردن رانندگان و بستن آنها تاکتیک جدید گروه تروریستی داعش است که همزمان با پیشروی نیروهای عراقی به ساحل رود دجله در جریان عملیات آزادسازی شرق موصل، آشکار شده است.