نگرانی رژیم صهیونیستی از تونل های حماس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات نظامی این رژیم روز یکشنبه گزارش دادند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پانزده تونل با اهداف نظامی در مرزهای غزه با فلسطین اشغالی حفر کرده است که از آنها می تواند برای انجام دادن عملیات نظامی خود استفاده کند.

 

شبکه تلویزیونی عبری زبان "کانال 2" با استناد به اظهارات یک افسر بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی، که خواسته بود نامش فاش نشود، گزارش داد به رغم تهاجم نظامی گسترده ارتش این رژیم که ژوئیه و اوت سال 2014  به نوار غزه صورت گرفت، جنبش حماس که کنترل این منطقه را در دست دارد، ظرفیت‌های خود را برای انجام حملات نظامی از طریق تونل های زیرزمینی که در مرز غزه با فلسطین اشغالی ایجاد کرده، حفظ کرده است.

 

مقامات رژیم صهیونیستی سال 2014 پس از یورش ویرانگر به نوار غزه، که 51 روز طول کشید، اعلام کردند هدف اصلی این عملیات از بین بردن تهدیدها و خطرات ناشی از تونل هایی است که جنبش حماس در مرز میان نوار غزه و فلسطین اشغالی ایجاد کرده است. این تونل‌ها به فعالان و مبارزان حماس امکان می دهد از نوار غزه که تحت محاصره شدید ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد، خود را به فلسطین اشغالی برسانند.

 

در سال 2016  ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو تونل را در مرزهای نوار غزه کشف و تخریب کرده است.