دستاوردهای حزب‌الله آرزوهای اسرائیل را بر باد داد

 شیخ دعموش گفت: اسرائیل بر روی تضعیف حزب‌الله در سوریه حساب کرده بود اما پیروزی‌های حزب‌الله در سوریه این محاسبات را بر هم زد و به این رژیم فهماند توانایی‌های حزب‌الله، خطر علیه اسرائیل را بزرگ‌تر کرده است زیرا توانایی‌های نظامی این جنبش در هر دو بعد کمی و کیفی افزایش یافته و علاوه بر این تجربه‌های جنگی گسترده‌ای در مقابله با تروریست‌ها در سوریه کسب کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش توانایی‌های حزب‌الله منجر به این شده که اسرائیل، بزرگ‌تر شدن خطرها علیه خود را حس کند و انگیزه‌ای برای این رژیم جهت حمله و تعرض به لبنان باشد اما دشمن می‌داند که حزب‌الله در برابر این حمله «دست‌بسته» نخواهد نشست بلکه به آن جواب خواهد داد و به همین خاطر قبل از ارتکاب هر حماقت یا ماجراجویی علیه لبنان به آن بسیار فکر خواهد کرد.

شیخ دعموش تأکید کرد: معادلات جدیدی که مقاومت برای پاسخ‌گویی به دشمن ترسیم کرده و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله بر آن تأکید کرده است اسرائیل را بسیار به این فکر واداشته که درباره عواقب، نتایج، هزینه‌ها و حجم بهایی که این حمله خواهد داشت، بسیار بیندیشد.

وی سپس گفت: تحریم‌ها و اقدامات علیه ایران و حزب‌الله که این روزها سخن از آن است و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن بر سر آن به تفاهم رسیدند ، ما را نمی‌ترساند و باعث نمی‌شود از مسئولیت‌ و اصولمان در حمایت از آرمان فلسطین، جنبش‌های مقاومت، نبرد با دشمن صهیونیستی و تأکید بر گزینه مقاومت، شانه‌خالی کنیم.

دعموش افزود: پیش‌تر نیز تحریم‌ها و محاصره و انواع فشارها و حملات سیاسی و رسانه‌ای را امتحان کردند، نتیجه چه بود؟ ایران از تحریم‌ها و محاصره‌ای که بیش از دو دهه طول کشید، قدرتمندتر، مقتدرتر و پیشرفته‌تر در تمامی زمینه‌ها بیرون آمد و بر حضور و نفوذش در منطقه افزوده شد.

این عضو حزب‌الله در ادامه گفت: مقاومت در لبنان علیرغم تمام جنگ‌ها و تعرض‌ها، با قدرت و اراده محکم‌تر به ادامه مسیر خود، حضور بیشتر در معادلات منطقه‌ای در راستای دفاع از لبنان و منطقه مصمم شد و این مقاومت امروز، دشمن اسرائیلی را دستپاچه کرده زیرا بر تهدیدات به صورتی قاطع پاسخ می‌دهد؛ مقاومت امروز در بالاترین حد آمادگی خود برای مقابله با هر حمله احتمالی علیه لبنان است.