همکاری رژیم صهیونیستی با داعش در کشورهای عربی

 به یقین پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدان آن بر داعش در حلب، تدمر و الرقه برای ارتش عراق هم پیروزی قلمداد می‌شود. عکس این مساله هم درست است. طبیعی است که پیروزی‌های ارتش عراق و سوریه بر داعش برای ارتش مصر در جنگ با داعش در سیناء و دیگر شهرها پیروزی به شمار  رود. همه می‌دانند که شمار عناصر داعش و گروهک تروریستی انصار بیت المقدس در سینا در حال افزایش است و از راه ائتلاف این گروه‌ها با عناصر داعش در لیبی قدرت این گروه‌ها در حال تقویت است. این مساله‌ای است که نگرانی ارتش مصر و دیگر طرف‌ها را که در لیبی سرگرم مبارزه با تروریسم هستند، به دنبال داشته است.

با نگاهی به تحرک گروه داعش در سینا مشخص می‌شود که رژیم صهیونیستی و ماهیت معروف این رژیم و طرح‌های سری آن در سینا سبب می‌شود قدرت تحرک گروه‌های تروریستی در سینا افزایش یابد.

برقراری ثبات در مصر، سوریه و عراق به سود رژیم صهیونیستی نیست. از این رو، این رژیم در مرزهای جنوبی سوریه به طور آشکار از گروه‌های تروریستی پشتیبانی می‌کند. همچنین رژیم صهیونیستی به طور سری در سینا از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند. این رژیم ادعا می‌کند که با گسترش هزاران نیروی مصری و جنگ افزار در سینا برای رویارویی با داعش اقدام مفیدی انجام داده است؛ زیرا بر پایه توافق کمپ دیوید استقرار ارتش مصر در سینا ممنوع است. زیرا در این منطقه ناظران سازمان ملل حضور دارند.

در واقع اسرائیل طی سال‌های گذشته با برقراری روابط سری و آشکار با گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه همکاری کرده است. یعالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند روز پیش اعلام کرد که اسرائیل با گروه داعش همکاری می‌کند. اکنون با وجود چنین چیزی این سوال مطرح می شود که آیا عاقلانه است که رژیم صهیونیستی با داعش در سینا، عراق و یمن بر خلاف آن چیزی عمل کند با این گروه در سوریه عمل می کند؟

هر کسی که از کارنامه نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی آگاه باشد هرگز در نقش این رژیم برای حضور داعش در این کشورهای عربی تردید نخواهد کرد. هدف رژیم صهیونیستی آن است که این گروه ها قدرتمندتر شوند تا بتوانند این کشورها را ویران و تجزیه کنند.

رسانه های رژیم صهیونیستی هم هنگامی که اظهارات مقام های این رژیم درباره همکاری با داعش را پوشش می دهند، این واقعیت را انکار نمی کنند.

مرکز پژوهش های امور راهبردی جروزلیم به نقل از زیپی مازال سفیر پیشین اسرائیل در قاهره  نوشت: قاچاق سلاح برای داعش در سینا از مرزهای لیبی به مصر سخت است. گویا او از نیت ها و هدف های خود علیه مصر سخن می گوید. زیرا در توافق کمپ دیوید شرایطی تحمیل شده است که سینا را به عرصه دسیسه ها و باج خواهی ها اسرائیل از مصر تبدیل می کند.

 در این زمینه، یورام شفایتسیر مدیر طرح پژوهش های تروریسم و جنگ در مرکز پژوهش ها امنیت ملی (INSS) هم در این زمینه گفت: بهتر است که اسرائیل از هرگونه درگیری با داعش پرهیز کند.

با چنین دسیسه هایی انتظار می رود که سوریه، عراق، مصر، ایران و لبنان در مبارزه با داعش متحد شوند. زیرا دشمن این کشورها مشترک است.