مکان جدید سفارتخانه آمریکا در «قدس» تعیین شد

هیأتی از کنگره آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده، ضمن تعیین مکانی جدید برای سفارتخانه این کشور در شهر «قدس» اشغالی احتمال داد دونالد ترامپ این جابه‌جایی را انجام دهد.

 

هیأت کنگره آمریکا که برای بررسی انتقال سفارتخانه این کشور از «تل‌آویو» به «قدس» اشغالی، به فلسطین اشغالی سفر کرده، احتمال می‌دهد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده این کار را انجام دهد و مقام صهیونیست نیز آن را نشانه بازگشت این کشور به خاورمیانه توصیف می‌کنند.

«ران دوسانتیس» نماینده ایالات فلوریدا در کنگره آمریکا و مسئول هیئت اعزامی به فلسطین اشغالی، می‌گوید: «گمان می‌کنم این اتفاق بیفتد (انتقال سفارتخانه). چنین امری برای بسیاری از آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هیجان‌انگیز است.»

به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» این هیئت کوچک از سه مکان در شهر قدس برای محل انتقال سفارتخانه بازدید و تعیین کرد که بهترین محل برای ساخت کنسولگری اصلی آمریکا، خیابان 14 دیوید فلاسر در محله آرنونا خواهد بود.

دو سانتیس در دیدار با «زیپی هوتوولی» معاون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «ترامپ در وضعیتی است که یا باید به وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل کند یا اینکه باید دستور لغو (انتقال سفارتخانه) را صادر کند. (اما) با شناختی که از او دارم گمان نمی‌کنم چنین کاری (لغو) را کند بلکه دستور انتقال را اعلام خواهد کرد.»

به نوشته پایگاه خبری «عروتص شوع» هوتوولی نیز با استقبال از جابجایی سفارتخانه آمریکا به قدس، گفت: «این یک اقدام رهبرانه است که این پیام را می‌رساند که آمریکا نقش خود را در خاورمیانه بازپس گرفته است.»

زیپی هوتوولی (راست) ران دوسانتیس (چپ)