ساخت‌ پهپادهای رادارگریز در چین‌

 روزنامه چاینا دیلی نوشت: بزرگترین سازنده موشک در چین در حال توسعه پهپادهای نظامی است که قادر است با استفاده از قابلیت های رادارگریزی، به طور مخفیانه از سامانه های ضد موشکی عبور کند.

این بخش دیگری از تلاش های بلندپروازانه چین برای برنامه نوسازی ارتش به شمار می رود. "وی یی یین" معاون مدیر کل شرکت صنایع و علوم هوایی چین در این باره تاکید کرد: پهپادها به یک سلاح ضروری در جنگ مدرن تبدیل شده است، چرا که قادر هستند نقش مهمی را در ماموریت های شناسایی، حملات دقیق در مسافت های طولانی، عملیات ضد زیردریایی و جنگ های هوایی ایفا کنند.

چین میلیاردها دلار برای توسعه تسلیحات جدید نظامی هزینه کرده است، از جمله تولید و توسعه هواپیماهای رادارگریز و ناوهای هواپیمابر.

افزایش هزینه های نظامی چین در سال های اخیر در شرایطی است که تنش در دریاهای شرقی و جنوبی چین به شدت افزایش یافته است.

رشد 7 درصدی هزینه های نظامی چین در سال جاری میلادی، پایین ترین رشد بودجه دفاعی از سال 2010 میلادی به شمار می رود. این برای دومین سال متوالی است که هزینه های نظامی چین با رشد دو رقمی روبرو نشده است.

سال گذشته رشد اقتصادی چین با کاهش روبرو شد و این مساله موجب گردید تا هزینه های نظامی این کشور با رشد 7.6 درصدی همراه شود که پایین ترین رقم در 6 سال اخیر بوده است.